13 Ekim 2010 Çarşamba

sigara! can alıcı düşman!

Sigara can alıcı düşman! İnsanların herhalde kötülüklerini bu kadar çok bilmesine rağmen koynunda beslemeye başladığı en büyük yılanı. Öyle ki kendimi iğrenç hissetmeme ve bir çok deneme yöntemiyle çabalamama rağmen bu savaşı henüz kazanabilmiş değilim. Önce gelin neler yapmışım hep birlikte bir göz atalım:

  • İrademle bırakmayı denedim. Halbuki ilk başladığım zamanlar birçoğu gibi istediğimde bırakabileceğimi savunurdum. Öyle değilmiş sanırım ki istediğim birçok kereye rağmen ya birinden sigara isterken ya da bir yerlerden sigara almış ve çoktan sigarayı içmeye başladığımı fark etmiştim. Otomatik bir davranış gibi sanki. Buna dikkat etmek gerekiyor.
  • Nikotin bandı/sakızı/şekeri kullandım. Sakızından ve şekerinden bahsetmek bile istemiyorum tadı oldukça iğrençti. Bandı bir nebze daha iyi. Bir hafta kadar nikotin bandı kullanarak sigara içmediğimi biliyorum. Bazılarında işe yarıyor. Ben devamını getiremedim ve o günlerin ardından kendimi sigara içerken yakaladım. Yazık oldu!
  • Allen Carr yöntemi olarak adlandırılan bir video işe yaramıştı sanki. Sanki biri sizi oturtuyor ve bir saat boyunca her şeyi madde madde açıklıyor. Videoyu verdiğim bi kaç kişide işe yaradı. Ama ben yine yaklaşık 1 haftanın ardından bir bira eşliğinde bir sigara yakmış, ağzımın içini kül tablası gibi hissetsem de söndürmek yerine bir ikinciyle devam etmiştim.
  • Biorezonans olarak adlandırılan yöntemle bırakmaya yardımcı olan bir sigara bırakma merkezine para ödedim. Bedenime çeşitli metaller aracılığıyla dalga göndermelerinin ardından yaklaşık 1 ay boyunca arada tek tük sigara içmeye devam ettim. Kendimi en rahat hissettiğim dönemlerdi. Bir-iki gün sonrasında nefes aldığımı, daha dinç olduğumu fark ettim. Sonra önce puro, sonra yeniden sigara paketleriyle gezmeye başladım.
  • Ritmotrans diye bir yöntem keşfettim. Henüz tam anlamıyla denemedim ama bilmek isteyenler için buradan bilgi bulmaları ve isterlerse denemeye başlamaları mümkün.
  • Burada ise hayatınıza pek şey katabilecek bir duyarlılığın simgesi tarafından size uygun olabileceğini düşündüğüm tavsiyelere göz atabilirsiniz. Faydası olacaktır.
  • Ve son olarak aşağıda reklamını gördüğünüz ve benim de aradığım ama şebeke yoğunluğundan ulaşamadığım bir hattımız var şimdilerde. Sigara Bırakma Hattı 171... Deneyenler varsa yorumlarını bekleriz...


Bunlar ya da bunlara benzeyen birçok yöntem bulunmakta. Ama ben de kendi yöntemimle; hayatımı bir tırtıldan bir kelebeğe çevirmek isteğimin göz alıcı başlangıcı içinde bırakmaya karar vermiş bulunuyorum. Saatler gece 12’yi gösterdiğinde sigaradan bitkin biri olarak ama geleceği için attığı adımlarıyla konuşulacak biri olarak karşınıza çıkmaya devam edeceğim. Hem kendi sağlığım, görünüşüm, gülüşüm, cüzdanım ve harcalamalarımı düzenleyebileceğim, hem de kelebek için örmeye başladığım koza için büyük bir ilerleme kaydetmiş olacağım. Bırakırsam bu blogta tekrar sigara hakkında bir yazı göremeyeceksiniz. Bırakamazsam bu yazılar bu şekilde devam edip gidecek. Bana şans dileyin ve aşağıdaki linkten ilgili videoya bir göz atın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...