17 Ekim 2010 Pazar

yedek sevgili


Ben pek nazımdan anlamam, pek şiir dinlemem esasında. Ama eski sevgilinden gelen bir mesajla tekrar hüzne bulanan bir arkadaştan gelen öneriyle okudum aşağıda sizlerle paylaştığım şiiri… Kendimi buldum.

İki yıldır yaşadıklarımı özetlenmiş hissettim bir anda. Unutulmayan sevgilileri dinledim ben de içimdeki hisleri bastırmaya çalışarak, merhem olacağımı sanıp kendimi ifade ettiğimde yok oluşları fark ettim. Var olan sevgililerde bulunamayanların tamamlaması olduğumu keşfettim zamanla, acıdım kendime ve karşımdakine.

Zaten bu günlük bir haykırışın yazıya dökülmüş hali olacaktı, bir direnişin başında itibaren notlarını içerecekti ki adım adım ilerlemeye başladık.

Siz de okuyun diye buraya eklemekte sakınca görmedim. Yüreğine sağlık Cezmi Ersöz:


Yedek Sevgili

Kimi sevsem,
Onun hep uzakta bir sevdiği vardı,
Unutamadığı ilk aşkı ya da onu terk edip giden sevgilisi…

Kimi derinden sevsem,
O bir başkasını derinden hatırlardı.

Öylesine çok sevdim ki onları,
Başkalarına duydukları sevgileri anlatmalarını
Sessizce, içim acıyla kanayarak dinledim.

Beni yitirmekten hiç korkmadılar;
Çünkü onlara göre fazla iyiydim;
Bu yüzden ilk anda vazgeçilebilirdi benden.

Beni terk edenlerden tek bir dileğim olurdu.
“Ne olur, bir daha beni aramayın!”
Çünkü ben kolay unutamıyorum.
Çünkü ben size duyduğum o akıl dışı aşk yüzünden keder bahçemi dağıtıyorum. Çocukluğumun o güzel bahçesini

Böyle derdim onlara ama yine de ararlardı beni…
Soluksuz ve umutsuz kaldığı bir gecede mutlaka akıllarına ben gelirdim…

O, yedek sevgili!

2 yorum:

  1. yedek sevgili olmayı kendine yedirebilen ve kabullenebilen bir sevgi türü ancak benzer bir sevgi türünü hakkeder..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Barış. Bilmem, belki de tartışmak gerekir. Ayaklarının üzerinde dimdik burabilmek mi yoksa "benim can kırıklarım var" naralarını içten içe haykırabilmek mi? Tartışmak gerekir belki :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...