10 Kasım 2010 Çarşamba

Çalışıyorum, o halde varım!


Bence, insanın mutlu olabilmesi için hayatındaki bazı ana başlıklarda problem yaşamaması gerekir: Aile, iş, para, aşk, seks, arkadaşlık… Temel konular olarak bunları sıralayabilirim sizlere. Şimdi diğer bazı konularda çeşitli adımlar atmıştık. Gelelim başarımızın sırrına.

Birçok kurumsal firmada (benim çalıştığımda olduğu gibi) yükselme performansın yanı sıra yazılı sınavlara da tabi olabilmekte. Tabi rastlantılar üzerine kafadan atmalarla bu sınavlar da kazanılamamakta maalesef :) Yapılması gerekenlere kabaca bir göz attığımızda;

Hedefimizi belirlemeliyiz bence. Hem de birçok başarı ve kariyer kitaplarında-yazılarında gördüğümüz gibi koca koca hedefler belirlemeliyiz ki gideceğimiz yere varabilelim. Benim için hedef önümüzdeki süreç yapılacak yükselme sınavını derece yaparak kazanmak olacak. Bu noktada ihtisasımın şu an çalıştığım iş ile bir bağlantısının olmadığını da eklemem doğru olacaktır.

Hedef belirleyip oturmak elbette tek başına bir anlam taşıyamamakta. Hemen destek kuvvet olarak deli gibi çalışmak gerektiğine dair büyük harflerle bir yardımcı yetiştirmek gerekiyor. ÇALIŞMAK da peki nasıl? Oturun o sınavda sizi hedefinize varabilmeniz için neler yapmanız gerektiğini karalamalarını çıkarın ve dolabınıza bir plan koyun. Ana başlıklar, alt başlıkları olsun. İsterseniz etrafına uğur böcekleri, nazar boncukları da çizebilirsiniz :) Ben henüz planımı oluşturmadım ama bu yazıdan sonra bol boncuklu bir plan yapacağıma dair yemin edebilirim. Tabi bu planda deli gibi çalışmanın yanı sıra kendinize de zaman ayırmak için bazı teneffüs zamanları koyun. Koyun ki etrafınıza şaşkın ördek yavrusu edasında bakışlarınızı savurmak zorunda kalmayın. Günlük, haftalık, aylık ya da kendinize uygun ilgi alanlarınızla ilgili çeşitli teneffüsler bu büyük “göç”te can damarlarımız olsun :)

Sonrası kolay :) İşte hedefiniz elinizde… Belki şimdiye kadar ertelediğimiz başka şeyler varsa, onlar için de kendimize çeşitli hedefler koyabiliriz…

Benim kişisel olarak bahsettiğim sınavımla ilgili süreç kısa vadeli bir süreç değil esasında. Ama zaman zaman karşılaştığım sıkıntılar, bulursam çözümleri ve zamanı geldiğinde elde ettiğim sonuç hakkında burada yazılarım olacak. Utanmaktan korkmuyorum, elimde gelenin en iyisinden bile iyisini yapabileceğimi düşlüyorum. Bu da Secret’ın “sırrı” olarak bu yazımızın ana teması olsun ve bu yazı da burada son bulsun :)

“Kestik!”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...