19 Kasım 2010 Cuma

kek yaptım

Denenmiş çikolata damlalı kek tarifi :)

Aslında küçük şeylerden mutlu olabilme nutukları hakkında çok şey okumuş, izlemiş ya da duymuş olabilirsiniz. Ben bu nutukları burada sıralamak istemiyorum. Ama aşağıdaki duyuruyu yaptıktan sonra bir de iyi haber vermek istedim: Evet! Kendimi iyi hissetmemi sağlayan, yaparken de yerken de iltifat alırken de güzel hissettiğim bir gelişmeden bahsetmek isterim; KEK YAPTIM!

Küçük bir internet aramasından sonra çikolata damlalı kek yapmanın keyifli ve lezzetli olacağı, ama bunu yaparken gerçekten mutlu olacağım fikri neden daha önce aklıma gelmemişti şaşırdım. Hemen malzemeleri sıralıyorum:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Her şeyden önce malzeme listenizin elinizin altında olup olmadığını kontrol edin bence. Son anda dolapta köşede kalmış kabartma tozunu bulamamış olsaydım acaba ben markette aranırken geçen zaman içinde beklediğim sonucu verir miydi bilinmez.

Tepsi ya da kalıbınızı yağlayın ama sonradan kekin o kaptan kolayca ayrılabilmesi için hafifi un serpin yağın üzerine. Sonra elinize leğeninizi alın ve yumurtaları kırıp şekeri atın. Mikser ya da çırpma aracınızla (hiç olmadı iki çatalı karşılıklı olacak şekilde tutun ve çırpmaya başlayın) yumurtanın rengi beyaza dönünceye kadar çırpın.

Tavsiye: Yüksek sesli elektro house müzikle birlikte yaparsanız çok daha keyifli olacaktır. Hem söylemek, hem dans etmek, hem ritim tutmak ve ritim sayesinde çırpma işini bir düzene kavuşturmak güzel oluyor :)

Önce sütü, yağı ve vanilyayı ekleyip biraz karıştırın. Sonra un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırmaya devam edin. Fırını açmayı unutmayın, keki fırına vermeden fırının ısınmış olması önemli. Sonra çikolata damlalarını ekleyip karıştırın ve tepsinize / kalıbınıza dökün ve fırına verin.

Bundan sonrası daha da zor çünkü yakmamak ve çiğ olmaması lazım. İlk 10 dakika içinde kabarmazsa endişe etmeyin kabaracaktır. Başka bir önemli nokta ilk 15 dakika fırının kapağını açmayın. 180 derece fırın bence ideal. Pişirme süresi bence yaklaşık yarım saat. Piştiğinden emin olmak için bir kürdanı (yoksa çatal ya da tırtıklı bir bıçak olabilir / 3 kişiyle konuştum) kekin orta taraflarında en kabarık yerine batırıp çıkarın. Eğer ucunca hamur parçası yoksa / yapışmamışsa pişmiş demektir. Çıkarın, soğutun, yiyin :)

Afiyetle… (Kek tariflerim devam edecek)

4 yorum:

  1. Hmmm güzele benziyo, ellerine sağlık
    Ben de bi deneyim bakalım tutturabilecek miyim...

    YanıtlaSil
  2. oluyo valla :) istersen çokodamlaları çıkarıp bi adet limon suyunu ekleyerek limonluya çevirebilirsin :) afiyetle :)

    YanıtlaSil
  3. valla şuamda fırında istediğim gibi olucak mı bilmiyorum resimdeki gibi inş. kabarık olur kabarmazsa resmi yayınlıycam malzemelerim taze kek kalıbımda gayet iyi bahaneniz kalmadı kısacası fırınımda gayet bu zamana kadar süper pişiriyor her şeyi :))) bakalım sizin tarifiniz ve resminizdeki gibi bir kek olucak mı ?

    YanıtlaSil
  4. heyecanla bekliyoruz. müzik açıp çırptıysanız yeteri kadar eğlenmişsiniz demektir. kek kabarmasa da eğlence tamam herhalde :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...