9 Aralık 2010 Perşembe

oğluma ahlak üzerine öğütler...*


Aşağılamaların ve karşı çıkışların içinde bulunduğumuz ortamda hiç sana karşı çıkan oldu mu? Ya da senin karşı çıkışını kaale almayan ve yolcu yolunda gerek misali hoyrat gönül davranışlarına devam eden biriyle karşılaştın mı?

Elbette ki bu anlamsız soruların cevapları, anlamsızca sarf edilen birer "evet"ten ibaret, değil mi! Sokakta dolaşırken kendine dikkat et: Dövülebilirsin, alay konusu olup aşağılanabilirsin, yavaş ol kendini belli etme; aklı apış arasında olan kişilerin cinsel isteklerini bastırma aracı olabilirsin.

Aşık olma, birini sevme, insanlara bağlanma. Hayatını erteleyip ertelememe konusunu sana bırakıyorum. Sadece aptallar bazı hataları yaşadıktan sonra, o anıyı geçmiş yaşam deneyimi olarak beynine işleyip yapmaması gerektiğini anlayabilir. Benim sana burada söylediklerim bir aptalın dilinden  dökülenlerdir. Özür dilerim şimdi kendi aptallıklarımı bir sofu havasında bilgiçlik taslayarak sana anlattığım için. Özür dilerim; ben bana söylenenleri tek kulağımdan içeri alıp beynimin içinde küçük bir korku tüneli mantığında gezdirip sonra diğerinden boşluğa geri bıraktığım için.

Aşık olma demiştim ya sana. Olabilirsin. Ama ne bulmayı ümit ediyorsun? Misafir gibisin işte aşık olunca, umduğunu bulamıyorsun bazen, bulduğunla yetiniyorsun. Ve bazen ev sahibi misafirperver olmuyor. Gözyaşları döküyorsun yaptıkların ve bundan sonra yapacakların için. Neden aşık olmak istiyorsun sen peki? Ben bunu da anlamış değilim zaten. Şöyle sarılacaksın sımsıkı, elini tutacaksın avucunda eritmek istercesine, hafif bir öpücük yerleştireceksin dudaklarına ve sonra daha da ateşlenecek öpüşlerin. Dudaklarını yakacaksın, kendi dudakların ateşin içindeyken. Sonra, sonra, sonra ne yapmam gerekiyor baba? Bu kadarı hoşuna mı gitti? Ama sana kötü haber yavrucum: Eğer aradığın aşksa, söylediğin şarkılar ve okuduğun kitaplar aşkı anlatıyorsa sana, hayatını paylaşmak istediysen bir yabancıyla... Yanılıyorsun.

Burada anlatılanlar sadece apış arası hikayelerinin başlangıcını süsleyen başlangıçlardır, giriş bölümünü böyle ahenkli yapacaksın ki insanlar okuyacak. Sana kaç kez söyledim ben reklamlara kolayca kanma diye!

* OĞLUMA AHLAK ÜZERİNE ÖĞÜTLER isimli kitabın aslı Salvador'a aittir ve bu yazı kitabın esinlenmesinden / uyarlamasından oluşturulmuştur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...