30 Ekim 2011 Pazar

Bir homohobi kitabı: Söylenmeyen


Twitter’ın  @homohobi’si bir gün oturup her şeyi yazmak istemiş. Kendi ağzıyla özetlemek gerekirse; “…bu hikaye ve denemeler silsilesi, 2000’li yıllarda İstanbul denen metropolit mega köyde yaşayan birinin samimiyetle yazdıkları…”nı göreceğiniz Söylenmeyen’i aldım, okudum ve burada sizinle paylaşmak istedim.

Söylenmeyen’i salt bir kitap olarak, beni de eleştirel bakış açısında sahip basit bir okuyucu olarak düşünürsek eğer, kitapta çok ağır bir dil olmadığını, kolay anlaşılır olduğunu, edebiyat üzerine çok da fazla etkileyici olmadığını baştan söylemek yerinde olacaktır. İçeriği açısından da özellikle İstanbul’da kendini “gay” olarak kabullenmiş bir kişiyi tutup biraz sohbet ettiğinizde de genel olarak benzer hikayeler duyacaksınız.

Ama kitabın çok çok özel olduğu birkaç can alıcı noktası bulunmakta bana göre:

Murat Renay’ın kullanmış olduğu dil o kadar basit ve o kadar akıcı ki kendinizi kendisiyle sohbet ettiğiniz hissine kapılabilirsiniz. Bu da kitabı okuyanların bir eşcinselin hikayesini belki bir kafe-ev ortamında dinlemelerine denk düşer benim açımdan. Özellikle gay’liği konusunda sıkıntı ve çelişkiler içinde dolanıp duranların ya da -bir homofobikten beklemiyorum ama- yaşadığı olaylar gereği eşcinsellik üzerine biraz bilgi sahibi olmak isteyenlerin bizleri daha iyi anlamalarına neden olacak bir kaynak :) Kaynak çünkü didaktik ögeleri arasında hepiniz için bir çok öğüt barındırıyor.

Kitapta da göreceğiniz üzere ülkemizde birçok eşcinsel kendini keşfettiği dönemlerde öğretilenlerle yaşadıkları arasında sıkışıp kalmakta ve hayat oldukça çekilmez bir hal almaktadır. Umarım özellikle bu durumda olan eşcinsellerin eline bir şekilde bu kitap geçer ve bu niteliklerini fark ettikleri aşama çok daha kolay bir süreç olarak yaşanır.

Son olarak ikinci kitabı “Ben Sizin Bildiğiniz Erkeklerden Değilim”i yayınlamaya hazırlanan Murat Renay’a hem cesaretinden hem de samimiyetinden dolayı teşekkür ediyoruz. Ben ve bu kitabı okuyan ve belki de fikri değişen bir kişi adına :) GOA Yayınları’na da teşekkürü borç biliriz.

Kitabın Hürriyet’te yer alan haberi için şuraya bakabilirsiniz.

Sürç-i lisan ettiysek affola!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...