8 Aralık 2011 Perşembe

Ha- Buah / The Bubble

Aşk; ne din, ne ırk, ne de cinsiyet tanır” İsrail ile Filistin arasındaki savaşın gölgesinde kendine yer edinmiş bu eşcinsel aşk hikayesinin özeti ciwciw.com’da okumuş olduğum bu yorumdur.

Eytan Fox’un yönettiği, Ohad Knoller, Yousef 'Joe' Sweid ve Daniella Wircer oyunculuklarıyla karşımıza çıktığı 2006 İsrail yapımı bu film basit bir aşk hikayesinden öte Ortadoğu’nun kanayan yarasının eşcinseller üzerinde yarattığı dramatik izleri karşımıza getiriyor.

Konusu düşünüldüğünde oldukça dramatik olsa da yönetmenin bu film hakkında çok da başarılı olduğu kanısına varamadım ben. Son dönem Türk dizilerinin su katılmamış acıklı hallerini arzulamasak da senaryonun insanlar üzerinde yaratabileceği etki, hafiften üstün körü anlatımla pas geçilmiş sanki. Daha çarpıcı, daha duygusal ve sonuç itibariyle daha nokta atışı olacak film konunun haberdarı olmamızı sağlamaktan öteye geçememiş gibi.

Filmi izlerken kafanızda ilk bölümün sıkıcı ama biraz eğlenceli tavrını ve ikinci yarıda ise sarsması beklenen ama bunu yukarıda söylediğim üzere çok da derinden gerçekleştiremeyen dramatik yarısını görebilirsiniz. Ancak filmin her noktasında yine çok çarpıcı bir anlatım biçimiyle olmasa da savaşa dair ince mesajları da unutmamak gerek...

Oyuncuların performansları ancak kendilerinden istenilenleri yaptıkları şeklinde maalesef. Oyunculuğu ile parlayan bir yıldıza denk gelemedim ben. Müzikleri içinse aklımda bu açıdan kalan ve beni kendisine sürükleyen herhangi bir bölüm hatırlayamadığımı belirtmek istiyorum.

Her ne kadar çarpıcı olmadığı hakkında yorumlarımı okuduysanız da filmi izlemeniz açısından tavsiyede bulunmadan da geçemiyorum ki bunun için tek başına konusu ve sizin hayal gücünüz yeterli. Ortadoğu’ya bir de bu açıdan bakmanın “bakış açınız” için faydası olacağını düşünüyorum. Son olarak IMDB puanı da 7.1.

İyi seyirler…  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...