16 Eylül 2012 Pazar

Ankara’nın gay-friendly barı: Eski-Yeni

NOT: Mekan hakkında zaman zaman homofobik davranışlar sergilendiğine dair yorumlara rastlanmıştır. Bu nedenle tercih edilesi bir yer olmakta çıkmıştır.


Ankara’nın gabyar anlamındaki hengamesini daha önceleri sizinle burada paylaşmıştım. O yazının sonlarında şöyle demişim:

“Son olarak alternatif olarak görülen ve gayriresmi gay friendly bar olarak anılan Eski-Yeni’ye girmek istedim ama sanırım o geceye özel “damsız almıyoruz” politikası burada da geçerliydi. Halbuki akıllı işletmeci damlı erkeklerden çok eşcinsellerden daha çok para kazanabileceğini kestirmeliydi (hele ki Ankara şartlarında)…”

Geçenlerde –ki birkaç ay oldu- bu barı ziyaret ettim ve şu an vakit bulmuş biri olarak sizlerle fikirlerimi paylaşabiliyorum.

Hemen yukarıdaki paragraftan devam etmek isterim ki Eski-Yeni’yi işletenler benim yazımı ve küçük önerimi görmemiş/akıllanmamış olmalılar ki bu dam muhabbeti hala devam ediyordu. İki erkek olarak içeriye girerken kapıdaki görevliler yine durdurdu, neyse ki içeriden çıkan kız arkadaşımın kendini göstermesi ile birlikte içeri girebildik.

Salaş bir rock bar niteliğindeki mekanın esasında kendine has bir havası var doğruyu söylemek gerekirse. Bahçesinde soğuk biranızı içip, Sakarya Caddesi’nde gezinenleri izleyebilirsiniz bolca sohbet eşliğinde. Ama bu çok da naif bir özellik olmuyor, keza Sakarya Caddesi’ndeki birçok mekanda bu söylediğimi rahatlıkla ve dam problemi olmadan yapabilirsiniz.

İki katlı mekanın üst katından içeriye girdiğinizde gördüğünüz manzara şu: hippi denilebilecek çalışanlar size servis konusunda yardımcı oluyor. Açıkçası mekanda çok kalmadığım ve içki olarak da sadece iki bira içtiğim için içki kalitesini ve servis niteliğini çok fazla anlatamayacağım. Bu arada Eski-Yeni’nin içi de çalışanları gibi dağınık, yırtık pırtık J Müzikler karmakarışık. Shakira’dan Waka Waka dinlerken birden ne olduğunu şaşırıp 80’lere, 90’lara dönebiliyorsunuz. Biraz eksisozluk.com yorumlarını okuyunca hatırladım ki gerçekten sigara içen birini bile (misal ben) rahatsız edebilecek derecede duman altı bir yer.

Burada daha fazla kalamayıp alt kata indiğinizde eğlencenin rengi de dozu da biraz daha değişiyor. Gaylerin ağırlıklı olarak takıldığı bölüm de alt kat zaten. Bodrum Halikarnas’ın maketi niteliğinde bir yapısı mevcut. Müzik kalitesi ve DJ performansı üst kata göre daha iyi.

Ama bütün bunların yanında eklemek gerekir ki Sixtiees faciasının yanında Ankara’da sizin gibilerin olduğu bir yerde eğlenmek isterseniz Eski-Yeni daha doğru bir tercih olacaktır. Arada konserler de oluyormuş hem J

Bu arada saçma sapan web siteleri için www.eskiyenibar.com ‘u ziyaret edebilirsiniz.

Daha ayrıntılı yorumları için eksisozluk’te yer alan yorumları, özellikle ilerleyen sayfaları okumanızı tavsiye ederim.

4 yorum:

  1. Ankara'ya bir sonraki gidişimde gideyim şuraya ya. Adını çok duydum ama hiç fırsat bulamadım.

    YanıtlaSil
  2. gittikten sonra yukarıdaki metinde eksik-hata olduğunu düşündüğün şeyler olursa katkılarını seve seve bekleriz :)

    YanıtlaSil
  3. ben 2 gun once eski yenideydim ankarayada 2. gidisimdi zaten :) kiz arkadaslarim ve onlarin hoslandigi cocuk grubuyla gittik ve bizim gittigimiz geceki durum soyleydi..
    eski kisminda 90 larin turkce sarkilariyla baslio gece ve arada sapitip ankarali havalari, anadolu rock tarzi parcalarda calinio ama genel olarak eski kismi sarhos olup hic biseyi takmadan ne calarsa oynarim eglenirim ben diosaniz iyi biyer :) ama biz 2 3 saat sonra sikilmaya basladik cunku saat ilerledikce insanlar sacmaliyo :)
    eski yeninin en guzel tarafi tam eski kismindan sikilmaya basladiginizda yeni kisminin acilmasi bence :)
    yeni kismiysa daha az konsepte sahip ama benim asil eglendigim yer orasi oldu cunku orasi cok daha gay friendly herkes nasil isterse oyle takiliyo.. yalniz dedigim gibi gay friendly komple gaylere ayit degil alt taraftaki hetero kesimi komple abaza oldugu ve bizim kizlarada fazla asildiklari icin ordada 2 3 saat takilip kalmak zorunda kaldik.. bu arada yanimizdaki o hetero erkek grubuda asagisi gaylerin diyip asagi inmediler yukarda bizi beklediler ki bu bence gayet guzel biseydi :D:D
    biraz uzunmu oldu tirtilcim kusuruma bakma yazmaya baslayinca durduramadim :))

    YanıtlaSil
  4. yok bence gayet yerinde bir yorum olmuş homorexia. :) her zaman :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...