26 Ocak 2013 Cumartesi

Değişim zamanı!

Değişim… Elbette biliyoruz değişmeyen tek şeyin değişimin kendisi olduğunu ve bir nehirde ikinci kez yıkanılamayacağını. Biliyoruz da öylece bekliyor gibiyiz sanki kafamızı kurcalayan şeylerden kurtulmak için. O kadar çok kahramanla tanıştık ki çocukluğumuzdan bu yana, hep bir süper kahramanın gelip bizi kurtarmasını bekler gibi takılıp kalmışız. Sanki kabuk bağlamış yaralarımızı koparıp duruyoruz. Kanatlanıp uçamıyoruz.

Bence doğanın en büyülü olaylarından biridir tırtıl olarak yola başlayan varlığın sonunda kanatlanıp uçması. O kendinden geçmiş ama dur-durak bilmeden kendi yaşamına yön veren içgüdüsü. Öyle ki bu blogun adını biraz olsun feyz alabilmek için “bir tırtılın değişim günlüğü” olarak en tepeye yerleştirdim. Ne var ki bazı yorumculara göre isimler kişilerin kişiliklerindeki etkenlerden olsa da bazen “DİĞER” diye büyük harflerle adlandırabileceğimiz “şeyler” bu etkenin önüne geçebiliyor. Doğal olarak içgüdülerimiz daha farklı çalışabiliyor ve evrendeki en şuurlu varlıklar olduğumuzu iddia etsek bile şuursuzluğumuzla kendi başımıza hunilerimizi takmaktan vazgeçemiyoruz. Maalesef!

Bu blogu ilk yazmaya başladığımda amacım kendi varlığımı istediğim şekilde tanımlayabilmek ve bunları paylaşabilmek olacaktı. Bir nevi kendi yaşam koçluğumu üstlenmiş olacaktım. Farkettim ki bugüne kadar bazen daha yoğun ama çoğunlukla nadir yazılarımda sizlere bu amaçtan çok (ama buna paralel) konulardan bahsetmişim (Bu fark edişe tekbir tweetle neden olan “O gay, ben de”ye teşekkür etmeden geçemem). Ama hala yapmak istediklerimi yapmamış, bazen keyif bazen de şans nedeniyle küçük değişiklikler hariç yerli yerimde kalakalmış olmanın melankolisini yaşıyorum.



Şimdi müsadenizle kozayı örmenin vaktini gelmiş sayıyorum. Keza tek tek hepimizin her anlamda güçlü olması gerektiğini düşünüyorum. Bu sav hakkında henüz kendi başıma adımlarımı atmamışsam, sizlere anlatabilecek çok da fazla bir şey göremiyorum.

Bu iç hesaplaşmayı başlığın hakkını verebilmek olarak düşünmeniz dileklerimle…

bir tırtıl… nam-ı diğer nick smorty

2 yorum:

  1. Teşekkürler, önerilere açık olman ve değerlendirmen çok hoş; Takipte kalalım ... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişim günlüğü deyip önerilere kapalı olmak yakışmaz. Ayrıca nasıl ve kim tarafından söylenen bir öneri olduğu ile de ilgili esasında. Ben teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...