26 Şubat 2013 Salı

Benim Çocuğum



Hafta sonu ifistanbul sayesinde muhteşem bir belgesel izledim: Benim Çocuğum. Filmin yapabilecekleri, sosyal etkileri, içeriği gibi birçok konuda yorumlar yazıldı zaten. Kısa bir yorum da ben yazmak istedim; ağdalı-şatafatlı cümleler olmadan.

Öncelikle filme gitmeden öğrendiğim ama film sonrası söyleşide de dile getirilen Kültür Bakanlığı konusunu tekrar açmak istiyorum. Bu yıl “aile” filmlerini destekleyen bakanlığın Benim Çocuğum’a “hayır” yanıtını vermesine mantık çerçevesinde bir açıklama bulamıyorum. Fıkra gibi geliyor sadece. Sanki LGBTT çocukları ile yaşadıklarını dillendiren anne-babalarımızın, bir aile bütünlüğü oluşturmak için bunları yapmamış gibi. Sanki onlar diğer aileler gibi çocukları için savaşmıyorlarmış gibi. Hem de sadece kendi çocukları için değil harekete geçmemişler gibi. İşte tam da desteklememiz gereken film demek yerine, filmin varoluşunu neden göstererek destek vermeme kararını yine kınıyorum. Ve yine sadece “yazık!” diyebiliyorum şu noktada, içtenlikle.

Filme gelirsek, onu bir film gibi değil; arkadaşlarınızın annesi-babası ile sohbet ediyor gibi değerlendirin derim. Zaman zaman beraber gülümseyebildiğiniz, bazen de kalkıp hüzünle sarılmak isteyebileceğiniz hikayeleri var size anlatacak; belki de sizin yaşadıklarınız gibi.

Eğer ailenize ya da bir başka yakınınıza açılmışsanız/açılmak zorunda kalmışsanız, kendinizi en güzel ifade edebilmenizin yollarından birini de hazırladıklarını göreceksiniz. Onlar karşıdaki kişiler anlamak istemese de gayet güzel anlatıyorlar. Çünkü “sizinkilerin” içinde barındırdığı bazı engelleri LİSTAG Aileleri de yaşamışlar ve “el-alemi değil; çocuğumu tercih ettim” diyerek bu filmi yapmışlar. Gerçekten heyecan verici.

Esasında yazmak istediğim çok şey var ama ben bunları okumaktan ziyade izlemenizin daha keyifli olacağını düşünüyorum. 

13 yorum:

  1. sorun şu ki ben izleyemiyorum.. ve çok üzülüyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında dvd gibi alternatifler olacaktır bence. Üzülme derim :)

      Sil
  2. bloğunuzu takibe aldım:)banada beklerim:)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok samimi bir aile filmi Benim çocuğum. Ailelerle tanışmış biri olarak her bir anneyi babayı kendi annem ve babam gibi sevdim. Umarım benim annem babam da elalemi değil beni tercih eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım. Umarım çocuklarını bir seçenekten öteye geçirebilir bu toplum.

      Sil
  4. Yıllarca LGBTT bireyleri kendilerini topluma ifade etmeye çalıştı çalışıyorlar, bir nebze de başarılı olunabildi ancak bu belgesel geniş kitlelere ulaştirilabilirse daha da başarılı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılı olabilmesi için elimizden geldiğince çabalıyoruz. En büyüğünden en küçüğüne kadar hepsi gerçekten çok değerli.

      Sil
  5. Bir aile filmi :)) bu kadar işte :)

    YanıtlaSil
  6. ya mayısa giriyoruz neredeyse. neden hala dvd çıkmadı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda ben de çok üzgünüm, ama izleyebilmek için belki biraz daha beklemek gerekir.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...