2 Şubat 2013 Cumartesi

Tek eşli olmak ya da olmamak



Her ne kadar şu an “düzeyli” bir ilişkim olmasa da tek eşlilik önemlidir. Kendimden, çevremden ve bilgi deryası internetten öğrendiğim kadarıyla tek eşli olmanın analizini yapmaya çalışacağım sizlere :)

Sağlık

Psikolojiyi bir tarafa bırakıyorum çünkü samimiyet içermeyen tanışmalar, one night’lar, sohbetler bir süre sonra yıpratıcı bir hal alıyor. Zaten birçoğumuzun ailesine, arkadaşlarına ve daha birçok yerde kendi benliğini yansıtmayan (out olmaktan bahsetmiyorum) maskelerle gezdiğini düşündüğümüzde, en rahat davranabileceği yerde de rahat olamamasının size yükleyeceği psikolojik sorunları arada sırada düşünseniz iyi edersiniz. Çünkü hepiniz ayrı ayrı değerlisiniz.

Bunun yanı sıra bir de fiziksel yolla bulaşan hastalıklar var ki HIV/AIDS ile başlayıp bit-uyuz silsilesine kadar devam eden geniş bir yelpazede ürün seçenekleri sunuyor. Olabilecek hastalıkların listesine şuradan ulaşabilirsiniz. Bunların tamamı sizi fiziksel olarak etkilediği gibi psikolojik olarak da yukarıdakilere eklemeler yapıyor. Korunma yolları mevcut elbette ya da bazılarının tedavileri çok da basit olabilir ancak tek eşli olmanın bu tip ekstra sorunları bertaraf edeceği de ayrı bir gerçek.

Burada öneli bir hatırlatmayı da yapmakta fayda var:
LÜTFEN KORUNARAK İLİŞKİYE GİRİN. Küçük bir zaman diliminde alacağınız zevk, hayatınızın geri kalanını kaosa çevirmesin. Bu konuda şuradan daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

Zaman/Para

Eminim bütün bu yazışmalara/tanışmalara hepinizin ayıracak zamanı ve parası vardır. Ancak siz yine de bütün o insanlara ayıracağınız zamanın ve enerjinin tek bir insana harcandığında neler olabileceğini bir düşünün. Onun için yemek yapmayı öğrenip yemek yapmak ya da hafta sonunda beraber küçük bir şehir kaçamağı yapmak daha keyifli olabilir. Clublarda bile elinizi sürekli tutan birisi, yeni tanışıp anlamaya çalışacağınız birilerinden daha eğlenceli olacaktır. Yaşadım, biliyorum :)

Polisiye

Bu başlığın adını tam kestiremedim ama yanınızda güven duyduğunuz birisinin varlığıyla ne olduğunu bilmediğiniz kişilerin olması arasında fark vardır. Herkes böyledir demiyorum ama ara sıra haberlerde gördüğünüz ve daha da ötesi haberlerde yer almasa da her birimizin yaşadığı-yaşayabileceği gasp-darp-yaralama-öldürme gibi bir ton değişik türde homofobi barındıran ve nefret içeren vakalar bulunuyor.  

Biliyorum birçoğumuz artık insan sarrafı olmuş durumda ve görür görmez karşısındakinin ne olduğunu çözebiliyor. Ama siz gene de türlü türlü risklere karşı tetikte durmaktansa kafa dengi biriyle hayat kurmayı tercih edebilirsiniz sanki :)

Tek eşlilik?

Tabi ki “doğru insan” karmaşasında yukarıdakilerin hepsi ile tek bir kişi sayesinde de karşılaşabilirsiniz. Ama siz doğru insan olduktan sonra, yeri ve zamanı geldiğinde elmanın diğer yarısı bir şekilde sizi bulacaktır. Ve bence bu, çok da zor olmayacaktır :)

Kısaca her türlü daha kaliteli bir yaşamınızın olacağı kesin. 

4 yorum:

  1. güzel ve yol gösterici bir yazı :) Sağlık konusu çok ciddi bir konu aslında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) sağlık konusunda tek tek yazmak isterdim ama listeyi paylaşmanın ve kalanını insanların kendisinin araştırmasının daha sağlıklı olacağını düşündüm. özellikle HIV/AIDS konusunda bu kadar kampanya yapılırken insanların hala korunmadan ilişkiye girmesi, ellerindeki interneti oyun-chat ikilisinden ibaret görmesi de pek hoşuma gitmiyor. yazarken düşündüklerimi sayende yorum olarak ekledim :) tekrar teşekkürler :)

      Sil
  2. ya bi kere aidiyet duygusunun getirdiği extra bi durum var ki bu aşkı 2 3 kat daha lezzetli kılıyor alınan hazzı katmerliyor keşke bunun için bi farkındalık oluştursak ne bileyim onur yürüyüşlerinide bu anlama yönelik gruplar oluştursak bi akım başlatsak - Allah ALlah tutun beni coştum ben - böle meydanları doldursak tek eşlilik diyerekten

    eline sağlık gerçekten çok hoş bir araştırma olmuş
    umarım arı kuşu gibi -dicem de yavrum kuş alınabilir - bi ona bi buna konan eşcinsel arkadaşları tek in güzelliğiyle tanıştırabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. söylediklerin güzel öneriler esasında :) değerlendirilmeli. eşcinsel evliliği savunuyorsak (zaten örnekleri var) bu temeli daha da güçlendirmek gerekir diye düşünüyorum. teşekkürler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...