11 Mart 2013 Pazartesi

Gayfone apps


Eveeettt! Bazen farklı bakış açılarını da yakalamak gerekir diye düşünüyorum ve ilk yazısı ile sizlere Mr Butterfly'ı takdim ediyorum :) Artık burada kendisinin yazılarını sık sık görebileceksiniz :) (nick smorty)


Aaaah ah hep söylüyorum. Erken doğmuşuz a dostlar! Zira yeni nesil pek şanslı veletler. Mircte konuşup da bir foto dahi görmeden yapılan o Blind-datelerden , Gaydar ile başlayan ve Gayromeo ( Planetromeo) ile patlama yasayan date sitelerinde sosyalleşmelerden; artık instant messaging, anında foto paylaşımı ve hatta lokasyonunu, uzaklığını ve karsınızdakinin neredeyse bizi ilgilendiren tüm zevklerini görüp ona göre secim yapabildiğimiz akıllı telefon uygulamaları çılgınlığına  kadar geldik.

Bu uygulamaların ilki ve tüm dünyada da en popüler olanı hepinizin de malumu olduğu üzere Grindr. Şarkıda da denildiği gibi “sanki aşkı öğütmeye programlı gibiyiz” dedirten adıyla program insanlara date imkanı tanıyor. Özellikle TechCrunch‘ın beş senedir düzenlediği Crunchies  ödüllerinde En İyi Konum Tabanlı Uygulama seçildiğini belirtmek isterim.

Programı genel olarak anlatmak istersek sizin lokasyonunuz üzerinden en yakınınızdan başlayarak etrafınızda bu programı kullanan maksimum 200 hemcinsinize ulaşmanızı sağlıyor. Kafanıza, zevkinize uymayanları blokladığınızda dolayısıyla yeni yeni kişiler görme imkanına sahip olabiliyorsunuz. Yükleyeceğiniz foto uygulamanın yönetimi Amerika olduğu için saat farkına bağlı olarak değişen bir sürede yönetimce onaylanmaktadır. Sadece bir fotoğraf yüklenebiliyor ve bu bazı sıkı kurallara tabi. Bence böyle olması da gerekir. Yoksa Pllanetromeo' da gördüğümüz o Nudistliğin sınırlarını zorlayan manzaralarla karşılaşacağımızdan adım gibi eminim.

Foto yükledik, onayda bekleyedursun. Profilimizi düzenleyelim biz de. İsterseniz profil adı ve alta da istediğiniz gibi mesaj ekleyebilir “no pic no reply, no fem yes masc, “nsa, decent, easy going , wanna have fun” tarzı klasik zırvaları yazabilir, boy-kilo-yaş ve arayış gibi özelliklerinizi girebilirsiniz. Şimdi artık gelsin slm ler gitsin nbr ler :)

24 saat içinde max 10 kişiye blok atıp, max 200 kişi görüntüleyebildiğiniz için daha manyaklar ve azgınlar için Pro versiyonuna yükseltmeleri önerilir. Onun haricinde normal versiyon yeterli. Beğendiğiniz kişileri lokasyonunuz değiştiğinde de takip edebilmek için favorilerinize eklemeyi öneririm. Appstore’daki 10 yorumdan 4 olumlu, 5 teknik sorun bildirimi, 1 olumsuz.

Yazı için araştırma yaparken fark ettim ki aynı formatta ve hatta daha iyisi bir sürü program varmış meğerse. Ama bu programların en büyük sorunu herkesin Grindr'da olması nedeniyle çok rağbet edilmemeleri. Bu nedenle de o programlarda tarama yapınca civarda kimse olmadığı için Yunanistan, Ukrayna vb gibi çevre ülkelerden birileriyle tanışmanız daha olası. Ama tüm programların ortak özelliği olarak sizi illa ki bir noktada (en zevkli yerinde :)) uygulamanın paralı versiyonuna yükseltmeye zorlamasıdır.

Bunun en abuk örneği ise Scruff denilen ve genelde Avrupa'da yaygın olan uygulama ile konuştuğun kişinin daha biraz önce yolladığı  resmini ya da yazdıklarını bile görmek istersen uygulamayı pro’ya yükseltmeni istemesi. Grindr’a bile rahmet okutacak bu fırsatçılık yüzünden daha bir saat önce konuştuğun kişiyle ne konuştuğunu unutuyorsun çünkü history siliniyor. Uygulamanın hiç mi iyi tarafı yok? Elbette var. Mesela sadece lokal değil, global aramaya da izin vermesi, profilinize bakanları görmenize imkan vermesi ve events bölümüyle dünya genelinde hangi tarihte nerede bir parti, festival olduğunu haber vermesidir. Genel olarak hiç beğenmedim bu fırsatçı uygulamayı, sizin için araştırırken buldum, yükledim ve kullandım ama size tavsiye etmem. Toplam 4 yorumdan tamamı olumlu.

Bu uygulamalardan en iyisi bana göre Hornet. Çünkü public ve private kategorisinde birden fazla foto yuklenebiliyor. İstediğiniz şehir, ülke adı girip orada arama yapabiliyorsunuz (bu özellik Scruff’da da var). Veeeeeee, en güzel tarafı ise profil görüntülemede bir sınır olmaması. Zira ben listenin sonuna gelemedim. Scruff’da olduğu gibi insanları salak yerine koyan kısıtlamalar yok. Ama tek dezavantajı yukarıda da dediğim gibi henüz bilinmiyor olması nedeniyle etrafta lokal olarak çok kişi bulamaması.  Diğer ülkelerde birçok kişi bulmasından anladığım kadarıyla dünyada bayağı yaygın ve diğer uygulamalar bir tedbir almadığı sürece Hornet ülkemizde de yaygınlaşmaya devam edecektir. Zira tüm uygulamaların en iyi özellikleri bu uygulamada birleşmiş. Toplam 10 yorumdan 10’u da olumlu.

Planetromeo'nun sanki alelacele yapılmış izlenimi veren aplikasyonuna ise değinmiyorum bile. Çünkü ancak wi-fi ile bağlanıldığında DNS ayarı değişikliği yapılıp giriş yapılabileceği söylenmekte. Ben henüz bağlanmayı basarmış değilim. 10 yorumdan 6’sı negatif, 2’si nötr, 2'si olumlu.

Daha elbette hemen hemen aynı formatta bir sürü program var. Belki çok daha iyi ve kullanıcı dostu olan. Ancak hiçbir oy almamış ve kullanıcısı çok sınırlı.

Seçim sizin arkadaşlar. Yükleyin, profil kurun, foto koyun, kişi seçin. Ağzınızın çok laf yapmasına da gerek yok :)

Hadi; selam verin, buluşun ve gerisi size kalmış artık ;)

12 yorum:

  1. güzel bir araştırma, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayırıp okuduğunuz Icin ben de size teşekkür ederim :)

      Sil
  2. way eşcinsel teknoloji rehberimiz mr butterfly a teşekkür ediyoruz çok başarılı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) ben de teşekkür ederim

      Sil
    2. Merhaba,horneti kullaniyordum ama 15 subattaki guncellemeden sonra giremiyorum hornete.silip tekrar yukledim defalarca ama uyelik sozlesmesini kabul ettikten sonra baglantiyi yenile cikiyor ve orda takilip kaliyorum.samsung s3 kullaniorm.vpn kullnarakta giremiyorum.yardimci olursaniz cok sevinirim...tesekkurler

      Sil
    3. Merhaba sevgili Adsız,
      Konu hakkında bir bilgi öğrenirsem sana ulaştırırım diyecektim ki Adsız profilden yorum yazmışsın. VPN kullanmana gerek yok çünkü engelleme yok Hornet için. Biz de teknik olarak çok bilgili olmadığımız için sorununa bu şekilde çözüm üretemiyoruz. Umarım kısa sürede halledersin :)

      Sil
  3. İzlenimlerime ve yaklaşımlara dayanarak söyleyebilirim ki Hornet kullanıcıları daha ümit vaadeden bir kitle.:D

    Bir de bu uygulamalar yüzünden kişiliğme kazınan bir durum var, 'nbr' veya 'slm' yazan insanlar, sevgili olunca mesaj yazmaya üşenen tipler olacakmış gibi bir önyargı oluştu bende. Six packe hasretimden ölsem bile cevap veremiyorum.

    YanıtlaSil
  4. hiç kullanmıyor olsam da :P bilgi sahibi olmuş oldum. teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  5. Bugün Sultanahmet te açtım bi, vuhuuuu neler oluyormuş öyle :D Tabiki hiçbir yere fotoğrafımı koyamayacak kadar paranoyak ve utangaç olduğumdan benim için bir işe yaramasa da epey bi kullananı var anlaşılan. Teknik bilgiler için ayrıca teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  6. benim gibi mobil ırıspılık alanında kezban olan birisi için gayet bilgilendirici bir araştırma ve yazı olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Mr Butterfly'a ben de teşekkür ediyorum :) Açık konuşmak gerekirse beni de bilgilendirdi. Sizlere de güzel yorumlarınız için teşekkürler :)

    "mobil ırıspılık" :) hahaha bunu da ayrıca beğendim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...