18 Mart 2013 Pazartesi

Milk... Harvey Milk...


1970’lerde bir adam: Harvey Milk. Bu adam o dönem günümüz Türkiyesi şartlarında olan ABD’nde öyle şeyler yapmıştır ki bugünlerde adına özel bir gün ile eşcinsel kutlama günü yapılmaktadır. Hem adamın yaptıkları hem de film hakkındaki genel bilgiye şuradan ulaşabilirsiniz (hem de filme :))

Bu filmi izlerken sanırım biraz duygusal bir modum vardı ki adamın yaptığı politik işlerden çok kişisel ilişkileri ile ilgilendim ve onlarla gülümseyip onlarla hüzünlendim (Not: Aktivist tarafları pas geçtiğim anlamına gelmiyor bu). 40 yaşındaki bir adamın hayatındaki boğuculuğun ötesine geçebilmek için metroda durdurduğu biriyle tanışması, o gece bir şeyleri paylaşması ve “Hadi buradan kaçalım?” tümcesiyle kendini onunla birlikte San Francisco’da bulmasının bende yarattığı heyecanı düşünemezsiniz bile.

Spoiler (detay) vermekten kaçınmaya çalıştığım için devamını anlatamıyorum maalesef :( Filmin tadı kaçmasın.

Film için hangi yorumu okursanız okuyun benim de özetle bahsedeceğim üç temel yorumla karşılaşırsınız:

Sean Penn gerçekten harika bir oyuncudur. Zaten bu filmde gösterdiği performansla 2008 yılının En İyi Erkek Oyuncu Oscar’ını almıştır.

Gus Van Sant da bu filmde iyi bir iş ortaya çıkarmıştır.

James Franco gerçekten çok yakışıklıdır, seksidir, sempatiktir, tatlıdır, gülüşü muhteşemdir, bıyık ona çok yakışmıştır :) Neyse bu kadar yazmak yerine fotoğrafını paylaşmak daha iyi :)


Filmden akılda kalanlar:

“Ben Harvey Milk. Sizi örgütlemek istiyorum”

“Eğer ki kafama bir kursun sıkılırsa, bırakın bu kurşun kapılar ardında saklanan eşcinsellerin kapılarını kırıp geçsin”


İyi seyirler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...