16 Nisan 2013 Salı

Tarlabaşı Gay Club Konsepti: Ekoo Club

NOT: Mekan el değiştirmiş ve Cheeky Club olarak hayatına devam etmektedir. Şu an mekanın aşağıda yazılanlardan çok şurada bahsedilenlerle alakası bulunmaktadır.

İstanbul’daki eşcinsel mekanların bolluğu bizim sandığımızdan da fazlaymış ve benim gibi biri için bile “hala” yeni yerler keşfetmek gerçekten şaşırtıcı. Bu sefer ki durağımız bir süre önce ziyaret ettiğim Ekoo Club.

Kendi internet sitelerinde yer alan haliyle Taksim Meydanı, Çiçekçilerin karşısı, Catroon Otel yanı olarak size tarif edebilirim. Küçük bir kapıdan girip küçücük bir vestiyere (5 TL karşılığı) ceketinizi bıraktıktan sonra içeriye adım atabilirsiniz.

Hemen girişte DJ “kabinini” göreceğiniz için içeride neler olduğuna dair müziklerden başlamak sanırım iyi olacaktır. Mekan sahibinin “popüler müzikler işte” diye alelade geçiştirdiği bu konuyu tamamen şahsi bir fikir olduğunun altını çizip daha farklı bir şekilde tanımlamayı tercih ediyorum: Son yıllarda moda olan “Apaçi” stili ile tekno müziğin bir araya getirilmesi ve mixlenmesiyle elde edilen popüler müzikler… Müzik elbette zevke bağlı bir konu ve bu mekanın ziyaretçileri gördüğüm kadarıyla hallerinden oldukça memnun görünüyorlardı. Ama kelimelerle genel olarak yapmaya çalıştığım tanımlamanın bire bir örneklerini görmek ya da burada yazdıklarımın doğruluğunu tartmak isterseniz mekanı ziyaret edebilirsiniz.

Müzikle beraber eğlenen kişilerin yapısı Tekyön kadar olmasa da karışık: Genel olarak Crossdresser’lar(CD), bear’lar, CD olmamakla beraber feminen kişiler ve kabaca kırolar şeklinde tabir edebilirim.


Uzun ince koridor şeklindeki club’ın asma katından dolayı tavanı oldukça basık. Biraz uzun boyluysanız eğilmek zorunda kalabilirsiniz. Koridor kısmının her iki tarafında (giriş ve en dip bölümler) iki küçük dans alanı bulunuyor. Asma katında ise (sadece merdivenden göz atma imkanım oldu) oturup dinlenebileceğiniz ve istiyorsanız başka haltlar karıştırabileceğiniz masalar var.

Tarif etmeye çalıştığım mekanın tamamının, esasında ortak bir noktası var: Havasızlık. Havalandırma sistemi olmayan (ya da oldukça yetersiz kalan) Ekoo’da, bunun üzerine alkol, ter ve diğer etkiler eklendiğinde muhtemelen nefes almak istemeyeceksiniz. Kaldığım kısa zaman diliminde çoğunlukla giriş kapısının dibinde kalmamın nedenini ancak bu biçimde açıklayabiliyorum. Giriş kapısından adım attığınızda (sigara için olabilir mesela) hemen cadde kaldırımına çıkıp trafikteki yolculara göz kırpma imkanına da sahipsiniz!

İçki için pek değişik bir yorumda bulunamıyorum çünkü tamamını içemedim (Votka 17 TL). Bunda votkadan öte dinlediğim müziğin ve içerideki havasızlığın neden olduğunu düşünüyorum. Servis elemanları hakkında pek fazla bir fikir de beyan edemiyorum çünkü kimler olduklarını çok da kestirebilmiş değilim. İçeride dolanan birkaç kişinin garson olması ya da arayış içindeki tiplerden olması mümkün olduğu için içkimi doğrudan barmenden aldım.

Mekanların çoğu için sizlerle paylaştığım gibi Ekoo Club için de WC hakkında birkaç yorumum olacak elbette. Alt katta (tam olarak kat sayılmaz) yer alan tuvaletler pek temiz görünmüyordu. Açıkçası elimi pipim :) dışında hiçbir şeye sürmek istemedim. Ama (giderseniz eğer) yine de bahşiş vermeyi ihmal etmeyin.

Sonuç olarak eşcinsel mekanların varlığı bizi mutlu etse de bu mekanların içerik ve sundukları hizmetin biraz daha yukarıya taşınması gerektiğini düşünmeden edemiyorum. Buradan da patronlara/işletmecilere eğri oturup doğru konuşmanın zamanının geldiğini söylemeden geçemiyorum. Özellikle İstanbul için.

Mekanın internet sitesi: http://ekooclub.net

İyi eğlenceler.

1 yorum:

  1. Bende istanbul şehrinde baya gezdim ve bu barıda ziyaret etmiştim gayet güzel bir mekandır tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...