2 Mayıs 2013 Perşembe

Queer as Folk


Birbirinden farklı karakterlere sahip eşcinsellerin yaşamları ve toplumsal anlamda “maruz kaldıkları” olaylar hakkındaki bu diziyi sonunda izledim ve sizlerle paylaşmak istedim. 2000-2005 yılları arasında yayınlanmış. Buna rağmen internet kullanımı ve ülkemizdeki televizyonculuk anlayışının ve kurallarının getirdiği bazı nedenlere bireysel etkenler de eklenince bayağı rötarda kaldığım kesin. Ancak bu konuda benden daha beter konumda olanların varlığını bildiğim için burada yorumlamak (en azından buna çalışmak) iyi olacaktır.

5 sezon boyunca yayınlanan dizinin ilk bölümünden son bölümüne kadar duygularının çok geniş bir yelpazeye yayılabileceğini söyleyebilirim. Bu beş sezon boyunca bir bölümde kendinize yakın hissettiğiniz bir karakterin birkaç bölüm sonra nefret edeceğiniz bir kişiliğe bürünmesi ya da pek de hazzetmediğiniz birinin ne kadar değişik bir içeriğe sahip olabildiğini görebilirsiniz. Seks düşkünü-gizli duygusal Brian, bazen gereğinden fazla arkadaş Michael, gözümüzün önünde büyüyen kararsız Justin, iyi yürekli kraliçe Emmett ve özgüveni eksik Ted. Ayrıca lezbiyen çiftimiz Lindsay ve Melanie’i ve Michael’in annesi Debbie’yi de unutmamak gerekir.

Bu ana karakterler etrafında eşcinsellerin yaşayabileceği hemen her konu dizide işlenmiş: Cinselliğe bakış açısı, AIDS, nefret suçları, eşcinsellere yönelik siyasetler, eşcinsel aşk aklıma ilk gelenler. Ancak bazı konuların dozajının fazlaca abartıldığını söylemek de mümkün.

Dizimiz, bütün bunların dışında döneminde müzikleri ile de epey dikkatleri toplamış. İzlerseniz eğer sizlerin de dizi haricinde müziklerinin gerçekten hoş nüanslar içerdiğine hak vereceğinizi düşünüyorum.

Spoiler yorum olmaması için çok çabaladığımın altını çizmek isterim :)

Diziden dipnotlar:

- Orjinali İngiliz olan dizinin popülaritesi ABD-Kanada ortak yapımı olan versiyonuyla gelmiştir.
- Dizi oyuncularının çoğunun heteroseksüel olması, sahneleri gördükçe şaşırtacak bir olgudur.
- Zamanında Digitürk’te yayınlanmış ancak kısa süre sonra yayından kaldırılmıştır.
- EkşiSözlük yazarlarından velouria’nın 19. yorum olarak şurada yazdığı entry mutlaka okunmalıdır.
- Diziyi buradan izleyebilirsiniz.
- Aşağıda paylaştığım video, sanırım akılda en çok kalan sahnelerden biridir.

8 yorum:

  1. QAF <3 yani. cidden geniş bir yelpazede gelişmiş sevdiğim dizilerden biri. Dediğin gibi İngiltere versiyonu da var ama daha çok tutulan ve uzun süren uyarlaması Kanada halidir. Bu 5 sezon sürerken o 3 sezonda kalmıştır. ayrıca Brain karakteri burada daha hoş :) Dizideki Brain'nin yönelimini öğrendiğimde ağzım açık kalmıştı.Diziyi bitireli seneler oldu ama müziklerinden hala vazgeçemedim. Ara ara açar kendime gelirim youtubede bir kaç ufak epizotları seyrederim. Kendimi böyle tatmin ederim.Hala izlemeyenler varsa tavsiye ederim. Bu video da Justin'in lise balosundan bi kesit ve Brain'in gizli duygusal yönünü net görebileceğimiz sürecin başlangıcı diyebilirm bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yazının özetini yapmışsın resmen :)
      Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  2. Ve spoiler vermeden bir yazı nasıl yazılırmış muhteşem bir örnek olmuş efendim.. ben diziye aşinayım ama izleme gayreti göstermedim, nedense hiç ilgimi çekemedi, zorla ilk sezonunu izleyebildim sadece o da zorla. neden bu dizi sevemedim acaba ben?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezon finalini yaptıysan devamını nasıl izlememiş olabilirsin enteresan :) Hele o sezon finalinden sonra. 4. sezon biraz sıkar gibi oldu, yalan yok ama ilk sezondan sonra bırakmış olman çok şaşırtıcı :)

      Sil
  3. Gerçekten harika bir dizi kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Bencede izlenmesi kesinlikle gereken diziler arasında yer alıyor...

    YanıtlaSil
  5. ya dizi nasıl biti çokkkkkkkkkk merak ediyorum brain ile justine ne oldu BRAİN E NE OLDU.açıp izleyemiyorum güvrnli internet yüzündrn biriniz lütfrn söyleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yorum olarak yazamam ama ne bileyim bir mail atarsan "bana ulaşın" kısmından, ordan sana dedikodu yapar gibi anlatırım en kısa sürede :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...