3 Kasım 2013 Pazar

Mixed Kebab

Daha önceki bazı yazılarımda söylediğim gibi yaz aylarını severim. Yağmur, rüzgar, soğuk, kar, kapalı havalar hiç bana göre değil. Biliyorum bazılarınız için romantizm dolu anlar ifade etse de benim için eve kapanıp film izleme zamanları gelmiş demektir. E haliyle bloga da film yazıları yazma zamanı.

Esasında daha önce izlemiş olduğum ama oturup bir daha keyifle izlediğim bir filmi sizinle paylaşıyorum şimdi: Mixed Kebab. Yerli adıyla Karışık Kebap. Belçikalı yönetmen  Guy Lee Thys’ın yönettiği ve başrollerinde Cem Akkanat ve Simon Van Buyten’ın oynadığı eşcinsel temalı filmimiz.

Fikir olarak kafamda bulunan Avrupa’da yaşayan Türkler imgelemini, bana görsel olarak gösterdi Mixed Kebab. Filmin bir sahnesinde de geçtiği üzere; “Türkiye onlara göre daha rahat”mış gibi gelmiştir bana da hep. Onların yaşam şartlarını düşündüğümüzde, ecnebi memleketinde varlığını sürdürebilmek için -en kolay yol olan- Türklük ve Müslümanlık kimliklerini daha keskin yaşadıklarını düşünüyordum –ki filmde de izlemiş oldum.

Bu yapıdaki bir ailenin bir oğlunun eşcinsel, diğer oğullarının ise serserilikten dindar yobazlığa varan öyküsü. Bu öğeleri bir araya getirdiğimizde de ortaya çıkan çatışmaları siz düşünün.

Filmin ilk yarısı biraz sıkıcı ve durağan gibi dursa da sabredin derim. Kurgu şahane değil belki, kabul ediyorum. Bana yarım kalmış gibi geldi ama bu havalarda oturup –varsa sevgilinize sarılıp- izlemeniz gereken bir film olduğu kanısındayım.

Filmin en çok sevdiğim tarafı müzikleri.


Neyse. Bugün çok yazma modunda değilim. Alın, birileri youtube’a yüklemiş. Ben de paylaşıyorum. Oturun izleyin bir zahmet. :)

6 yorum:

  1. Teşekkürler, izlemeye çalışacağım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışma, izle bence :) Bak ne demişim: "Bana yarım kalmış gibi geldi ama bu havalarda oturup –varsa sevgilinize sarılıp- izlemeniz gereken bir film olduğu kanısındayım." Üzerine alın :)

      Sil
  2. Ben hemen izleyeceğim şimdi :) Ben de Avrupa'da yaşayan Türk gibi saçma sapan bir şey olmuşken şu aralar, neler hissedeceğim çok merak ettim doğrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissettiklerini de paylaşırsan seviniriz "Alamancı" :)

      Sil
    2. Ya şimdi yuh diyecem ayıp olacak! Yani arkadaş bir yönetmen filmdeki bütün Türkleri mi pislik karakterler yapar. Taksici, köylü kıza sarkıyor, garson köylü kızı düdüklüyor, kız para için evleniyor, baba bir alem, kardeş kafa kesecek... Omg demek istiyorum. Bir tek gözleri görmeyen amca iyiydi yani :/// bunları düşünerek filme "that's a shit movie" demeye karar vermiştim.

      Ama öte yandan da düşününce filmdeki karakterlerin büyük bir çoğunluğu da gerçek ://

      Yani arada kaldım yönetmeni mi karalasam, kendimize mi suç bulsam diye.

      Biraz uzakta kalmak iyiymiş sanırım :))) unutmuşum Türk işlerini, iyi olmuş :))

      Sil
    3. Günü kurtardığımız, saygı ve hoşgörü özelliklerini pek bünyede barındırmadığımız, erkekliğe leke sürdürmeyelim derken mantıklı düşününce lekeden arınamadığımızı düşünürsek, az bile yapmış denilmesi çok zor olmaz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...