10 Aralık 2013 Salı

Dolandırılmayın!


Hemen hemen hepimiz, zaman zaman PlanetRomeo.com adresinde zamanımızı geçirir, izdivaç programlarını aratmayacak nitelikte taliplerimizle yazışır, görüşürüz. Günlerden bir gün yine böyle bir gezinti içindeyken bir profil dikkatimi çekti: DOLANDIRILMAYIN!

Olabildiğine fazla insana ulaşmak isteyen bu arkadaşımızla, daha fazla insana ulaşabilmesi ve siz değerli blogger takipçilerimi bu konuda bilgilendirebilmek için söyleşi yaptık. Hem de Romeo üzerinden.

Ayrıca eklemek isterim ki bence konu önemli; lütfen burada anlatılanları aklınızda bulundurunuz.

Bu profilin amacı aslında belli: İnsanları uyarma niteliği taşıyor. Neden böyle bir profil açma gereği hissettin?

Öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim.

Evet, tek amacım insanları uyarmak. İki yıldır mümkün olduğu kadar çok insana ulaşmaya çalışıyorum. Kendim de mağdur olduğum için başka insanların zarar görmesini istemiyorum.

Peki, yaşadıklarını paylaşmak ister misin?

Kasım 2011 de bu site üzerinden birisi ile tanıştım. Daha önce ciddi bir beraberliğim olmadığı için Tanrı beni mutlu etmesi için bir melek gönderdi sandım. Her şey o kadar güzeldi ki.

Profilde yazdığım gibi, her anlamda ideal bir sevgiliymiş gibi davranıyordu. Beraber eve çıkacaktık ve mutlu bir hayatımız olacaktı.

Beni kendine iyice bağladıktan sonra parasının blokede olduğunu bir iki gün içinde geri vereceğini söyleyerek benden para aldı.

Maddi durumu iyi olduğu için ve beni sevdiğini sandığım için " neden paramı çalsın ki" diye düşündüm. Bir tuzağa sürüklendiğim aklımın ucundan bile geçmemişti.

Sonra birden ortadan kayboldu. Ulaşamaz oldum. Daha sonra yine bu sitede başkalarının profillerinde de aynı kişi tarafından dolandırıldıklarını yazdıklarını gördüm. Şikayette bulundum. Dava açıldı ama delil yetersizliğinden beraat etti.

Sahip olduğu her şeyi insanlardan çaldığı paralarla kazanıyor. O zevk içinde yaşarken mağdur ettiği insanlar sıkıntı içinde yaşıyor. Bunu hazmedemiyorum. Ben kendimi maddi manevi toparladım ama hala başkalarına da aynı şeyi yapmaya devam etmesine katlanamıyorum. Nefes aldığım sürece yaptıklarının cezasını çekmesi için her şeyi yaparım...

Böyle bir durumda sanırım kendi isteğinle verdiğin için parayı, mahkemeler bu konuda bir şey yapamıyor. Tanışmanızın üzerinden ne kadar süre sonra para durumu ortaya çıktı? Özel olmazsa o süreçte neler yaşadınız?

Dolandırılmak zaten kendi isteğinle verdiğin ama kandırıldığını fark etmediğin durumdur. Zorla alsa o zaten gasp olur, hırsızlık olur. Savcılığın bir şey yapmamasının tek sebebi olayın mağdurları gay olduğu içindir.

Aynı yöntemle dolandırıcılık yapan kadın/erkek çok kısa süre içinde yakalanabiliyor. Ama taraflar gay olunca sayın savcılar için ciddiyet arz etmiyor. Daha önce hiç ifadesi bile alınmadan kapatılan şikayetler var. Gereğini yapmayan savcılıkları HSYK (Hakimler Savcılar Yüksek Kurulu)’na şikayet ettim.

Tanıştıktan sonra birkaç hafta içinde para istemeye başladı. Çok özel şeyler yaşamadık. Eve çıktığımız zaman yaşayacaktık. Ama diğer kurbanları ile güven sağlamak, kendine bağlamak, ilgisini çekmek amacıyla her şeyi yaşamış.

Yine özel değilse, senden ve öğrendiğin kadarıyla diğerlerinden aldığı para miktarı nedir?

Benim kaybım, verdiğim paranın büyük bölümü çektiğim kredi olduğu için, ödediğim faiz avukat masrafları dahil 30 bini buldu. Küçük paralar verenler de var ama ben 75 bin vereni de duydum. Özellikle bir tanesi 50 bin kaptırmış ve çok büyük sıkıntı çekmiş. Bu insanları dinlerken gerçekten ağladım. Kendimi unuttum onlara üzülmekten.

Sürekli bunu yaptığı için mağdur sayısı oldukça fazla. Bana ulaşan 20-25 kişi sadece.

Ailen, yakınların durumu biliyor mu? Tepkileri ne oldu?

İlk başta aileme söyleyemedim. Gay olduğumu biliyorlar ama böyle bir şey yaşadığımı bilmelerini istemedim. Kısa zamanda çözerim sandım. Çözemediğimi anlayınca her şeyi anlattım. Çok şükür anlayışlı bir ailem var ve bana her konuda destek oluyorlar.

Peki, sence insanlar ne yapmalı?

Öncelikle mümkün olduğu kadar menfaat peşindeki insanları daha iyi analiz etsinler. Keşke baştan bazı şeyleri görebilsek…

Sadece bu olay için değil genel anlamda her ortamda haklarını aramayı bilsinler.
Ben büyük bir aptallık yaptım ve bedelini çok ağır ödedim. Bana bunu yapan kişinin de yaptıklarının bedelini ödemesi için elimden geleni yaparım. Ben kapıyı açık unuttuysam hırsız masum değildir.

LGBTT üzerine sivil toplum örgütlerimiz var. KaosGL, Lambdaİstanbul gibi. Bu kurumlarla irtibata geçtin mi? Sence onlar bu konuda hak arayanlara destek olabilir mi?

Açıkçası iletişim kurmadım. Tanıdığın ve ilgileneceğini düşündüğün biri varsa gidip görüşmek isterim.

Doğrudan tanıdığım biri yok maalesef. Ama sanırım onlarla görüşürsen faydası olabilir. 
İlgin için teşekkür ediyorum. Umarım bu tip örnekleri bir daha yaşamayız.



NOT: Eğer söyleşiyi yaptığım arkadaşa ulaşmak isterseniz Romeo’daki profili DOLANDIRILMAYIN üzerinden mesaj atabilirsiniz.

10 yorum:

  1. Tırtılım sen ne kadar sorumluluk sahibi bi insansın yaa. Ateş böceği mi çıkacak yoksa o kozadan kelebek yerine, yolumuzu ışıtan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, insanların eşcinsel oluşunu bir fırsata çevirmeye çalışmaları beni fazlasıyla olumsuz etkiliyor. Buna mani olmaya/değiştirmeye çalışan her oluşumu kendi çapımda destekliyorum.

      Karşınıza ne çıkacağı konusu artık kısmet :)

      Sil
  2. Önemli bir konu yakalamışsın Teşekkürler dönünce bende blog da bahsedeyim

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Bende dolandirildim. Anlattiginiza çok uygun bir şekilde. Aynı kişidir mutlaka :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız. Gerçekten üzüldüm. Konu hakkıında soruların varsa yazıda belirttiğim üzere planetromeo.com üzerinden DOLANDIRILMAYIN nickini aratıp söyleşiyi yaptığım arkadaşla irtibata geçebilirsin. Bu konuda kendisi sana detaylı bilgi verebilir.

      Geçmiş olsun.

      Sil
    2. @nereyesicacam twitter üzerinden ekleyin arkadaslar lütfen

      Sil
  4. arkadaslar vanli murat isminde bir jigolo var gezi parki ve taksim bolgesinde simit saraylarina takilir . suanda besiktasta zengin modaci raff stesmans isminde birini tuzagina dusurmus yoluyo 2 senedir. katlar daireler luks arabalar aldirmis . gaylere siddet uyguluyo korkutuyo polislerle birlikte calisiyo .almanyadan hollandadan dolandirdigi gay turkler vardir . banada denedi ama ben cabuk uyandim kendisi gaydir ama macoluk tasliyo . dikkat edin zengin gaylerin pesinde surekli .. seviyorum asigim numaralariyla

    YanıtlaSil
  5. KAFAYI YEMEK ÜZEREYİM BENDE AYNI SEKİLDE AYNI KİŞİ TARAFINDAN DOLANDIRILDIM. NASIL YERİM BUNU BEN YARDIMCI OLABİLİRMİSİNİZ BU KONUDA KAZANAN BİRİ OLMUŞ MU DAHA ÖNCEDEN

    YanıtlaSil
  6. sızde bu sahıs tarafınan dolandırıldıysanız @dolandircibidik ekleyın arkadaslar.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...