23 Haziran 2014 Pazartesi

Ferzan Özpetek (1): Hamam

Bu blogta ilk postumu 2010 yılında yazmışım. Birkaç ay sonra ilk posttan bu yana 5 yıl geçmiş olacak (kutlama mı yapsak, napsak bilemedim). Bu süre zarfında birçok konu hakkında yazmışım ancak fark ettim ki Ferzan Özpetek hakkında tek bir cümle bile yok. Eksik kalmışım, kusura bakmayın.

Ferzan Özpetek… İtalya’da yaşayan Türk yönetmen. İtalya’da sadece yaşayan biri değil, sanatıyla da kendisini kabul ettirmiş ve birçok ödüle adını yazdırmış biri. Hazır evde tek başıma sinema festivali gibi bir şey yapmaya başlamışken, hem blog hem de benim açımdan güzel bir konu olacak bence Ferzan. İlk filmimiz Hamam.

Yıllar yıllar önce çocuk denilebilecek bir yaştayken ve henüz kendimi pek keşfedememişken televizyonda izlemiştim Hamam’ı. Sansürlüydü, pek bir şey de anlamamıştım. Oysaki biraz dikkatlice izleyip üzerine biraz düşünseymişim sansürden eser kalmazmış. Lakin yapmamış, pas geçmişim.

Günah çıkarırcasına oturup izlemeye başladım filmi bu kez bütün her şeyin farkındalığıyla. Film boyunca yeşeren aşkı, nasıl da fark ettirmedi bize diye hayıflandım sonunda.

Alessandro Gassman, Francesca d'Aloja, Halil Ergün, Şerif Sezer ve Mehmet Günsur filmin oyuncuları. Özellikle yerli oyunculara bakınca çok manidar geldi, söylemeden geçemiyorum. Filmin IMDB puanı 7,0.

İstanbul’u sevdiğimden midir ya da zamanın değiştirici özelliğinden midir bilinmez, İstanbul’u hiç bu kadar gri görmemiştim. Tarihi bir hamam, eski sokaklar, geleneksel mahalle insanları ve İtalyanlar. Enteresan bir karma olmuş. Spoiler vermek istemediğimden yine konuya çok girmek istemiyorum.

Ama yine de şu alıntıyı yapabilirim:
Filmde; yıllar önce İtalya'yı terkedip İstanbul'da yaşamaya başlayan teyzesinin öldüğünü ve kendisine miras olarak bir hamam bıraktığını öğrenen, meslek hayatında başarılı, evlilik hayatındaysa problemli genç mimar Francesco'nun İstanbul'a gelişi ve Mehmet adlı gençle ilişkisi anlatılmıştır.” (vikipedi.com)

Bana kalırsa özellikle Türkiye açısından mihenk taşlarından sayılabilecek bu filmin, başta LGBT olmak üzere sinema üzerine konuşan herkes tarafından izlenmesi gerekir. Aksiyon arıyorsanız bulamayacağınızı garanti edebilirim. Ama insanlar ve duygular üzerine biraz sürüklenmekse, düşünmekse amacınız, şimdiden iyi seyirler dilerim.


2 yorum:

  1. Film izlemeyi cok severiz esimle. Ferzan Ozpetegin de 2 filmini izlemistik daha once. Bunu hic duymamistim. Oyle guzel anlatmissin ki, en kisa zamanda izleyip sana haber edecegim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler ve teşekkürler sevgili Selen :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...