3 Temmuz 2014 Perşembe

“Ne boka yaradı normal olmak?”

Geçen Pazar şahane bir Onur Yürüyüşü gerçekleşti İstanbul’da. Az biraz blog/sosyal medya takip ediyorsanız gerçek haberleri alabilmişsinizdir. Oradaki ortamdan bihaber, mevcut medya üzerinden takip edenlerse, toplumun gördüğü kadarını görüp onlardan daha çok homofobik-transfobik söylemler ürettiler. Daha bugün “Bayrak böyle sallanır” gibi bir mesaj içeren sözde Onur Yürüyüşü’nü destekleyen ancak alt metinde ötekinin içinde ötekileştirmeye çalışan bir ileti gördüm. Herkes bir silkelense hiç fena olmayacak sanki.

Bütün bunlar olurken öyle bir haber aldık ki inanamadım. Onur Yürüyüşü’nün üzerinden bir hafta bile geçmemişken İzmir’de gencecik, 17 yaşındaki bir transın aile baskısından kaynaklı intihar ettiğini öğrendik :(

“Dün babam, annem, kardeşim beni sizin oradan arabayla aldıktan sonra üstüme gelmeye başladılar, çok üstüme geldiler. Sonra halamlara gittik orada tüm sülale üstüme gelmeye başladı. Hiçbiri beni sevmiyor. Babam ne dedi biliyor musun, ‘as kendini de hepimiz kurtulalım artık’ dedi ve beni dün gece o kadar çok zorladılar ki şu an nasıl buradayım hâlâ bilmiyorum” diye başladı anlatmaya. (kaosgl.org / Haberin tamamı burada)

Okyanus’un babasına ve gibi düşünenlere, lise seviyesinde mantık dersi vermek gerek:

Madem insan hayatının sizin için bir önemi yok.
Siz de bir insansınız.
O halde siz asın kendinizi de asıl biz kurtulalım.

Onur Yürüyüşü için laf edenler de belki bu acı ölümden derslerini almışlardır. Almamış olanlara orada kadınsı-erkeksi gibi apış arası düşünceler yerine insan hayatı-nefret suçları-bireysel özgürlükler-aşk/sevgi gibi hayati haklarımız için yürüdüğümüzü nasıl anlatsam bilemiyorum. İki yaşındaki çocuğa anlatır gibi mi anlatsam?

Yo, bunu zaten benim yerime @muratrenay yazmış.
Kendisinin bu “taşı gediğine oturtan” Kimisi ONUR duyar, kimisi UTANÇ! başlıklı yazısına buradan ulaşabilirsiniz.  

O yazı da yetmediyse cümle aleme Okyanus Efe Özyavuz’un son Facebook iletisiyle sormak isterim:



8 yorum:

  1. kalbine sağlık birtanem benim. Ölen gence yapılan baskıya mı, geride kalan kız arkadaşının çektiklerine mi, yoksa haberlerde pembe kimliği üzerindeki isminin deşifre edilmesine mi yanayım bilemedim.

    O body fitness şeylerine giden dergi kapağı vitrin eşcinseller yüzünden de bizi gerizekalı aptal ve sadece seks düşünür sanıyorlar. Biz birşey diyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deme tatlım sen, siz-biz şeyi yapmayalım bi de.

      Sil
  2. "El alem ne der" düşüncesine kurban giden gencecik bir renk daha. O babaya baba demek diğer babalara hakaret sayılır :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O nedenle yazdım işte; "sen as kendini de biz kurtulalım" diye :(

      Sil
  3. Kendilerine insan deyip insanlıktan bir bok anlamayan lanet yaratıklardan nefret ediyorum.Neden varlar ki! Bu tür şeylere katlanamıyorum boğazım düğümleniyor. Hayattan soğuyor insanlardan uzaklaşıyorum. Umarım hayatı botunca her gün tekrar tekrar ölür. Vicdan azabı yakasını bırakmaz umarım lanet herifin!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...