2 Eylül 2014 Salı

Barcelona: Tatil & gaylife (3) / sauna & plaj

Bilenler bilir son birkaç yazıdır Barcelona’yı anlata anlata bitiremiyorum. Bilmeyenler içinse;

Kaldığımız yerden devam edelim ve artık bu serinin (en azından şimdilik) sonuna gelelim. Bu yazıdaki konumuz sulu alanlar :)

Saunalar:

Barcelona sauna hayatı genel olarak Pases isimli grubun elinde. Web sitelerinde de gösterildiği üzere 5-6 adet saunayı işletiyorlar. Bunun dışında bir-iki tane sauna daha olduğu bilgisini bir yerlerde gördüm diye hatırlıyorum. Oradaki alışkanlık daha çok cuma-cumartesileri bar çıkışı saunaya geçerek eğlenceye (!) devam etmek biçiminde; haberiniz olsun.

Pases’e ait iki adet saunayı denedim ve burada sizlere onları anlatacağım.

Sauna Casanova: Mekan anladığım kadarıyla nispeten eski mekanlardan. En altında jakuzi, buhar odası, saunası gibi bölümler var. Orta kısımda dolaplar ve üst katlara çıktıkça yer alan kabinlerden ibaret. Hafta sonları gecenin bitmesiyle beraber millet çoğunlukla buraya akın ediyor. Sanırım konumuyla ilgili. Giriş ücreti, gittiğiniz gün ve kaç kişi olduğunuza göre 15-19 € aralığında değişiyor. Temizlik açısından çok sorunlu değil.

Biz haftasonu öğleden sonra gittiğimizde pek kimse yok gibiydi. Ancak gittiğimiz günün gecesi, bardan öğrendiğimiz bilgilerle sabahın kör vakti tekrar gittiğimizde kalabalıktan adım atılmadığını ve boş kabin bulmanın zorlaştığını fark ettik. Kabin kullanacak bir şey de yapmış sayılmayız da, neyse :)

Sauna Barcelona: Bana göre Casanova’ya göre daha yeni ve dolayısıyla daha temiz, daha geniş bir mekan. Bir kere jakuzisi havuz gibi :) Genel olarak gittiğimiz gündüz saatlerinde çok fazla kişi yoktu. Olanlar da daha çok sizin gibi canı sıkılıp gelen turistler :) Bar çıkışı olayı burada var mıdır, varsa nasıldır bilmiyorum. Ama gündüz gidecekseniz Casanova yerine buraya gitmenizi öneririm. Fiyatları benzer.

Pases grubu saunalarının tamamını görebileceğini web sitesi de burada. Her iki saunada da girişte terlik veriyorlar ama biraz titizseniz kendi terliğinizi getirebilirsiniz. Ayrıca girişlerde kondom vb malzemeleri almayı ihmal etmeyiniz. Zaman zaman yapılan etkinlikleri de Pases'in websitesinde görebilirsiniz.

Plajlar:

Açıkçası sağda-solda bir ton çıplaklar plajı vardı. Ama sanırım en çok bilineni Sitges’teki plaj olacak ki (Türkler) bize burayı söyledikler. Barcelona’dan trenle yaklaşık 40 dakikalık bir zaman diliminde ulaşabiliyorsunuz. Sonra sahildeki kiliseye sırtınızı verip yaklaşık 40 dakika yürüyorsunuz.

Rayların olduğu yerden yürürken çalıların arasında resimdeki tabelayı görebilirsiniz. Şezlong ve şemsiye isterseniz kiralayabilir, isterseniz havlunuzu atıp güneşlenebilirsiniz. Plaj kenarında çırılçıplak adamların etrafınızda döndüğüne şahit olabilirsiniz. Ben mayosuz güneşlenmem diyorsanız bir daha düşünün çünkü bildiğin “kezban” gibi kalıyorsunuz. Ayrıca çırılçıplak güneşlenmek de ayrı bir zevkmiş. Bilin istedim.

Bizim gittiğimiz dönem sezonu olmadığı için pek kalabalık değildi ve biz bütün gece önce clublarda, sonra saunalarda koşuşturup geldiğimiz için çırılçıplak uyuyakalmışız. O arada biri bir şey yaptıysa bilmiyoruz :) Siz ortamın nasıl olduğunu görmek isterseniz anahtar bir kaç kelimeyle google'a danışabilirsiniz.

Plajda serinleyenlerin tren raylarından geçip ormanın içine doğru gittiklerini ve gezindiklerini gördük. Ama ne yaptıklarını elbetteki bilemiyoruz J

Bu arada Sitges’in gay kasabası gibi bir şey olduğunu söylemişlerdi. El ele gezen bolca gay vardı burada. Temmuz-Ağustos ayları çok yoğun oluyormuş. Burada da gay clublar falan varmış ama bizim ziyaret edecek enerjimiz de, vaktimiz de yoktu.

Nihayetinde sona eren yazı dizimizden sonra oralara gidip “kezban” kalmamanız için bir nebze de olsa katkıda bulunabildiysem ne mutlu bana.