15 Ekim 2014 Çarşamba

Hepimiz Aziz’iz, hepimiz Zambak Sude.


Eskisi gibi çok kitap okuyabilen biri olmasam da şimdi sizlere güzel ötesi bir kitap hakkında bir şeyler yazmak istiyorum. “Kendisiyle uzlaşabilmek için yazdığını” söyleyen yazar Ahmet Sami Özbudak'ın ilk kitabı Masturi Kabare.

“Masturi Kabare'nin ana kahramanı Aziz, yani Zambak Sude. Yedikule’de dindar bir ailenin eşcinsel oğlu. İki tutkusu var biri dans ve biri aşk. Kendini çözdüğü için temiz kalmış ama üzerindeki baskı yüzünden de maske ile dans etmek zorunda hisseden bir adam.” (Cumhuriyet.com.tr)

O adam ki bütün zorluklara ve zorlamalara rağmen yüreğinin sesini dinliyor sadece; ibretlik biçimde. Kimseyi, hiç bir şeyi düşünmeden sadece aşk için planlıyor ve yapıyor bütün o yaşadıklarını. Elbette onun hayattan beklentileri ile hayatın ona sundukları çoğu zaman uyuşmasa da o pes etmiyor.  Elde edeceği sadece bir gece; bir gecelik mutluluk.  Elinin altında Hornet, Romeo vs olmadan o bir bakışa, bir dokunuşa aşık oluyor ve “ölesiye” seviyor.

Örnek alabileceğimiz çok özelliği var aslında Aziz’in. Ders çıkarabileceğimiz özellikleri de. Kendimizi bulabileceğimiz çok deneyimi de var, hayıflandıracak kadar güzel hayalleri de.

Kitabın sonuyla ilgili yazarımıza bir hayıflanmam oldu ama burada yazamıyorum. 
Size sadece yalvarırcasına bu kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.

Çünkü hepimiz Aziz’iz, hepimiz Zambak Sude.

Turing Toplantıları sayesinde kitabı fark etmemi sağlayan Kaan Arer’e teşekkürler ve sevgiler.

4 yorum:

  1. Ben çok beğenmiştim, sen de beğendiysen ne mutlu bana :) sevindim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu hepimize Kaancım :)
      Çok beğendim. Ama sonu hakkındaki fikrim aynı.

      Sil
  2. hmmm okunması gereken kitaba benziyor

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...