23 Ekim 2014 Perşembe

Trans bir kadın: İhsan Hala

 

Daha önce şurada paylaştığım bir konu vardı: İhsan Hala. O zamanlar kısa film çekimi yapan bir yönetmenle tanışmış; kısa bir süre de olsa keyifli zaman geçirmiştik. Sohbetlerimizden birinde kendisine İhsan Hala'dan bahsetmiş ve bu can alıcı hikayeyi filmleştirebileceğini söylemiştim. Birçok şey gibi bu fikrim de hoşuna gitmişti. Üzerinde çalışacağına dair söylemlerini “zevk alarak” :) dinlemiştim.

Sonra ona noldu bilmiyorum ama arkadaşlarımdan birinin paylaşımı ile aşağıdaki belgeseli gördüm. Çok profesyonelce sayılmasa da hikayesi kendinden güzel bir belgesel olmuş. Yönetmenin ismine baktım, isim bana hiç tanıdık gelmedi :)

Belgeseli izlerken köylülerin trans bir kadını kabullenişi elbette ruhumu okşadı, hoşuma gitti. Lakin sanki bu kabulleniş için –basit bir yorumla- seksten vazgeçmek ya da onlar için deli divane çalışmak gerekmiş gibi yorumlara da kızmadım değil. Ama günümüz Türkiyesi’nde bu bile bir şeydir diye kabul edip gelecek “özgür” günler için sabırla beklediğim için çok fazla ses çıkarmıyorum.

En çok Bülent Ersoy’a kızıyorum ben aslında. Yıllar yıllar önce şuradan izleyebileceğiniz Popstar’daki “kırık” tartışmasında Ebru Gündeş’le gecikmiş bir kavgayı yapmış olsa da LGBTİ bireylere en fazla destek olması gereken kişiyi bu konunun yakınlarında bile göremediğimiz için üzülüyorum da. Onur Yürüyüşü’nde bizimle beraber yürüse mesela; güzel olmaz mı? Aylarca mekan arayan, bu konuda sıkıntı çeken Lambdaİstanbul’a yardımcı olsaydı; güzel olmaz mıydı? Kendisi bilir. Ancak en azından kendisi gibi trans bir kadının hayranlıkla tanışma isteğini bir gün fark eder ve bu hayranının isteğini yerine getirir diye ümit ediyorum. 

BÜYÜK NOT: İhsan Hala’nın kendisine ulaşabildim. Herkese selamları var. Ama belgeselde gördüğünüz/göreceğiniz üzere Halamız’ın geçimle ilgili bazı sıkıntıları var. Biz birkaç arkadaş kendi aramızda bir şeyler ayarlayıp yardımcı olmaya çalışacağız. Ama biliyoruz ki birlikten kuvvet doğar. Çorbada tuzu bulunsun isteyenler bana nicksmorty@gmail.com adresinden ulaşabilirler. Kimbilir; belki aranızda Bülent Ersoy ile buluşmasında yardımcı olabilecek kişiler de vardır.


Yaklaşık 20 dakikalık belgeseli izleyebilmeniz için yazımı noktalıyorum; kalın sağlıcakla.

3 yorum:

  1. Belgesel çok etkileyici olmuş. Benim bir arkadaşım vardı Bülent Ersoy ile görüşen ona yazacağım şimdi hala iletişimi var mı bilemiyorum, ama böyle bir şey yapabiliriz. Ayrıca Bülent Hanım'da oturduğu evi İhsan Hala'ya alıverir belki ne olacak ki onun için bir akşam yemeği parası yani... dur ben bir yazışmaya başlayayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi inşallah bu işi bağlarsan şukela olur

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...