8 Kasım 2014 Cumartesi

Açılmalı mı? (1): Neden?


LGBT bireyler olarak bizlerin en kafa kurcalayıcı konularından biridir aileme/arkadaşlarıma açılmalı mıyım sorusu. Özellikle haberlere düşen/düş(e)meyen ve anlaması güç birçok olaydan dolayı bunu bir sorun haline getirmek de oldukça doğal bir sonuç. Ama bazı zamanlar var ki hayatın hemen her noktasında yanımızda olan kişilere, bizi biz yapan en temel özelliğimizden bahsedememenin sıkıntısını yaşayabiliyoruz.

Yıllar yıllar önce, askerlik nedeniyle ilişkimi bırakıp yaban ellere gitmiştim. Oradaki herkes benim gibiydi; sevdiklerini bırakmış, kendisine hak olarak tanınan özgürlüğünden vazgeçmiş ve o “vatani” diye adlandırılan görevi icap etmeye gelmişti.

Birçoğu ile aramızdaki fark, onlar hayatlarını anlatırken sevgililerinden, nişanlılarından ya da eşlerinden bahsedip birbirlerine destek olabiliyordu. Bense henüz çok yeni/çok heyecanlı bir ilişkimi bırakıp aralarına düşmüştüm. Telefon bile kullanmanın yasak olduğu bir yerdi vatani görev dedikleri ve ben kendimi başka hiçbir yerde bu kadar yapayalnız hissetmemiştim.  

Bu adaletsizlik sadece askerde değil, hayatın birçok köşesinde yaşanabiliyor aslında. Seviyorsunuz anlatamıyorsunuz; daha da kötüsü ayrılıyorsunuz ve yine sessiz kalıyorsunuz. Dolandırılıyorsunuz susuyorsunuz size yakın hissettiğiniz kişilerin sizin ne olduğunuz hakkında herhangi bir fikri olmadan çevrenizde olmasından dolayı.

Kimsenin en mahrem alanını merak etmediğimiz gibi elbette kendi mahremiyetimizin de bize özel olması gerekiyor. LGBT olmamız, kimi sevdiğimiz ya da kimle seviştiğimiz elbette kimseyi ilgilendirmez. Ancak arkadaşlık ya da dostluk paylaşmaksa eğer, mutluluğumuzu da hüzünlerimizi de bilmeleri gerekmez mi?

Ayrıca toplumumuzun at gözlüklerinden kurtulabilmesi ve bizim de Batıdaki gibi hak ettiğimiz şekilde yaşayabilmemiz için insanları olabildiğine bilinçlendirmemiz gerekiyor. Bu da en iyi açılmakla ilgili olabilen bir durum.  Sanırım tam da burada Harvey Milk’i anmadan geçmek imkansızlaşıyor:

“Eğer ki kafama bir kursun sıkılırsa, bırakın bu kurşun kapılar ardında saklanan eşcinsellerin kapılarını kırıp geçsin”

NOT: Yazı her önünüze gelene LGBT olduğunuzu söylemenizden çok neden açılmak gerektiği ile ilgili yazılmıştır. Nasıl açılmak gerektiği ile ilgili yeni bir yazı yazılacaktır. Özetle bu yazıyı okuyup çevrenize bodoslama açılmayınız lütfen. 

4 yorum:

  1. Sevgili dostum not yazmak zorunda hissetmene üzüldüm, yani ne düşüncelerle yazdığını biliyorum ama yazı zaten o kadar naif ve doğru bir dile sahip ki, bu yazıyı okuyup kendini ateşe atacak birisi olamaz. Olursa da sebebi sen sayılamazsın.

    Neyse devamını da bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabildiğince tedbirli olmakta fayda var diye düşündüm Kaancım. Güzel yorumun için teşekkürler.

      Sil
  2. Beğendim gerekli bir yazıydı bu. Not kısmıda düşünceli olmuş tebrik ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler Exodya :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...