23 Kasım 2014 Pazar

MİM: Homofobi / Transfobi

Şimdi sevgili Exodya kendisine gelen bir mim’i karşılıksız bırakmamış ve güzel yanıtlarının devamında beni de mimlemeyi ihmal etmemiş. Sağolsun. Onun mim’ini şuradan okuyabilirsiniz.

Ama bana sorarsanız bu mim olayı daha ciddi konularda olmalı. Atarlı-giderli sevgili sorularından öte bir şeyler taşıyabilmeli ve fikir üretebilmeli. Elbette gün geçmiyor ki iyi-kötü fikirlerimizi bloglarımızda paylaşıyoruz. Düşüncelerimizi kağıda döküyoruz ama kusura bakmayın ben şunun gibi -“Bir yemeğe davetlisiniz ve önünüze tanımadığınız bir yemek konuyor. Tuhaf haline ve pek iştah açıcı görünmemesine rağmen tadına bakar mıydınız?”- soruları yanıtlamak için blog yazmıyorum (Soruyu yazan kişiyi değil, soruyu biraz garipsedim, affola).


Daha önce hiç yapıldı mı bilmiyorum ama gelin bugün yeni bir mim başlatalım. Konusu da homofobi-transfobi olsun mesela. Hepimiz karşılaşıyoruz. Uydurduğum sorulara benzeri samimiyetle yanıt verebilmeniz ümidiyle başlıyorum :)

Hiç homofobiye/transfobiye uğradınız mı?

Bu ülkede bu tür fobik davranışlara uğramamak imkansız sanıyorum. Özellikle üniversite öncesi dönemde “top” vb söylemlerle fazlaca karşı karşıya kaldım ve benim için zorlu bir süreçti.  Bir keresinde de kendi evimde gasp edilmeye çalıştım. Bıçak çekmem, polise ulaşabilmem neticesinde olay fazla büyümedi ve amaçlarına ulaşamadılar. Polise gay olduğumu söylemek zorunda kalmıştım (bakın, bir açılma hikayesi). Ne yazık ki babacan polisimiz, iyi niyetiyle ama yine homofobikçe nelerle karşılaştıklarını, gay olmanın o karşılaştıklarının yanında hiç sayılabileceğini söyleyip beni teselli etmeye çalışmıştı.

Peki, hiç homofobik/transfobik davranışlarda/söylemlerde bulundunuz mu?

Açıkçası konumum itibariyle çevremde trans arkadaşlarım pek yok. Miss Tiffany belki de tek kişi. Ona karşı fobik bir yaklaşımımın olmadığını düşünüyorum. Varsa yazsın lütfen.

Karşı tarafça homofobi olarak yorumlanabilecek ancak saygısızlığa tahammülümün olmadığı ifadelerim olmuştur. Şakalarım da olmuştur ancak bu şakalarım samimiyetine güvendiğim kişilere karşı olmuştur. Bunlar dışında “ne olursan ol insansın nihayetinde” yaklaşmaya çalışıyorum insanlara.


Bir LGBTİ tarafından homofobi/transfobi yapılabilir mi?

Belki de LGBTİ dışındakilerden daha çok LGBTİ bireyler tarafından fobik davranışlar sergilendiğini düşünüyorum. Homofobik Gayler başlığını koyduğum yazımda bunu anlatmaya çalıştım. Ancak görebildiğim örnekler oradaki yazılardan çok daha ileri boyuta taşınmış durumda. Şekil üzerinden yargılamalar, sosyal paylaşım sitelerinde hornet vs profillerini paylaşmalar, çöpçatan sitelerinde-uygulamalarında “ibne olma” başlıkları, gruplaşıp karşı grupları aşağılamalar, karşı tarafı tehdit etmek ya da dolandırmak gibi bir sürü örnek var. Sanırım önce LGBTİ bireylerin yaptığı fobik davranışlara/söylemlere karşı savaşmamız gerekiyor.

Homofobik/transfobik söylemlerle karşılaşınca ne yapıyorsun?

Yukarıda verdiğim örnek çocukluk zamanlarıydı. Şuanki durumumda bana karşı bu tür bir söylem/davranışta bulunulamaz. Bulunursa da bana yaklaşıldığı biçimde karşı tarafa yanıtını verebilirim.

Daha öncesinde ağırlıklı dindar sayılabilecek çocukluk arkadaşlarımın imam olan arkadaşımıza bu konuyla ilgili sorularına, kimsenin bunu tercih etmediği, Alllah’ın bu şekilde yarattığı, yargılamanın şirk koşmak sayılayacağı ve ileride çocuklarının da öyle olabileceğini söyledim. Bana göre normal olan ancak onlar için korku aşılama olarak açıklanabilecek bu ifadelerimin ardından konuyu kapatıp futbol konuşmayı uygun gördüler.

Lady Gaga konserindeki görüntüler için “normal değil” söylemine karşı da susmadım ve “kime göre-neye göre” yanıtlarımla karşımdakileri susturdum.

Bu örneklerin yaşandığı ortamlara karşı açık olmadığımı söylemek istiyorum. Ancak fobik söylemlerde adeta pençelerim çıkıyor olabilir. Elimden geldiğince affetmiyorum.

Ailene/arkadaşlarına açıldığında fobik durumlarla karşılaştın mı?

Aileme henüz açılmış değilim. Çünkü onlar tarafından homofobi/transfobi üretildiğine şahit olmadım. Kendi hallerindeler. İleride duruma göre brother’ıma açılma fikrim her zaman sabit.

Ancak aile konusundaki açılma kısırlığı, arkadaş konusunda oldukça bereketli bir hal alıyor. Okul arkadaşlarım, eski-yeni iş arkadaşlarımdan kendime yakın hissettiklerim arasında beni bilenler az değil. Bir de tahmin edenler var duyduğum. Gelip sormalarını bekliyorum ancak henüz bu şekilde bir ortam oluşmadı :)

Bu konudaki son sözlerin?

Bana sorarsanız fobik yaklaşımları olanların büyük çoğunluğu LGBTİ olduğu ancak kendini bastırdığı ve araştırmak yerine kendisine öğretilenleri makul bulduğu için homofobi/transfobi üretmektedir. Kendisini LGBTİ olarak tanımlamasına rağmen fobik olan bireylere ise söyleyecek sözüm yok; Allah akıl-fikir versin.

Kimleri mimlemek istersin?

Bana bu mim konusunda yaptığı son mimle harekete geçmemi sağlayan Exodya’yı tabi ki. Ayrıca mim konusunun piri O Gay Ben de’yi burada mimlemezsek olmaz. Samimi paylaşımları olacağına inandığım Şeker Oğlan ve Kaan Arer’i de eklemek gerek. Son olarak transfobiye karşı savaş açan Miss Tiffany’siz olmaz.

Sağlıcakla kalınız efendim.

12 yorum:

  1. Sana attığım mimi cevaplarkende dediydim bunlar ne alakasız sorular diye. Aykırı davranıp sil baştan yazman çok güzel olmuş. Soruları beğendim cevaplarda yerinde lakin lgbt olmayıpta lgbt hakkında bir çok şey bilen fobikler mevcut.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ve ben hem mim hem de yorum için teşekkür ederim Exodya :) Artık kalan/atladığım kısımları kendi miminde yazarsın. Biz de okuruz. :)

      Sil
  2. Çok kaliteli bir MİM olmuş, ellerine sağlık.
    Basit, sadece ancak konuyu 12'den vuran sorular bunlar.
    Bir an önce cevaplamak istiyorum bu MİM'i ama yoğun bir süreçten geçiyorum.
    Mümkün olan en kısa sürede cevaplayacağım.
    Beni de MİM'lediğin için teşekkürler bu arada :O)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şeker'im :) Heyecanla bekliyorum.

      Sil
  3. mim güzel olmuş herkes mim üretebilir o beğenmediğin mim de sende üretme şeysini şey etmiş :P cevaplanacak en kısa sürede lakin...

    benim sorularını beğenipte çorladığım bir mim'e çirkeflik yaparsan yolarım aaaa oda olsun bu da olsun ciddiyet!! içerikli yazıların ne halde oldukları blogumda ortada hit yazılara baktığım zaman hamamda sex, sik boyu, mastürbasyon adeta bir birleri ile yarışır vaziyette. Ona karşın tehlikeye 1 adım daha yakınız, açılma vb gibi önemli sayılabilecek konular ise sıralamaya bile girmiyor. Sonuç olarak bilinçlenme özürlüyüz o yüzden bu tarz çerezlere de ihtiyacımız var velevki merak edip diğer başlıkları da okusunlar hıh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okusunlar canım OGBD'ciğim. İşleri güçleri tövbe tövbe. Çerez de olsun tabi de ama biraz daha "şey" olsun be canım. Tarafınca şey edildiğim ilk mimi hatırlıyorum; çerezdi ama gayet güzeldi. Yok çocuğumuz olmuş hastanede karışmış, sonra çıkmış gelmiş; büyük adam olmuş kıvamı değildi yani :) Çerez olabilecek başka şeyler de var ayrıca :) ilgilerinize öpücük oynat :)

      Sil
  4. ay hiç olur mu öyle şey, yerim ben senii... Kuşumsun sen benim KUŞUMM :*

    yerim seni :D inşallah etrafında başka trans kadın ve erkekler ile tanışma fırsatın da olur. Ayrıca ne konumu bu ayol? Tasmaylan mı tutuyorlar seni tövbe tövbe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ye beni ye :) (kuşum ne demekse :)) Tanışma kısmına gelince olabilir tabi neden olmasın. Konum olayı abartılmasın kendi hayatıma yön verebilecek ve zorluklara göğüs gerebilecek anlamında şey ettim. :)

      Sil
  5. benim mimlere uğra. kendi yazdıklarım da var.
    http://xcoach.blogspot.com.tr/search/label/mim
    linklerini bana da yapıştırmayı unutma.

    xoxo


    bunu alırım gibi ben. bakmam lazm ama.

    YanıtlaSil
  6. Tamam, göz atıyorum :) Bi bak da istediğini al sevgili xC :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aldım. yanıtladım. 2015'in ilk mimi oldu kendisi.

      Sil
    2. 2015'te yayınlayacağız sanırım. Göremedim çünkü. Heyecanla bekliyoruz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...