1 Şubat 2015 Pazar

Eastern Boys (Doğulu Gençler) #MFFF

Uzun zamandır pek film izleyememiş, dolayısıyla burada sizlerle paylaşma imkanı bulamamıştım. Neyse ki My French Film Festival başladı ve ben de bir film izleyip festival bitmeden izleyebilmeniz için sizler için yorumlayabiliyorum.

Öncelikle bilmeyenler için Fransızların tüm dünyaya armağanı bu festival hakkında kısa birkaç bilgi vermek istiyorum. Bu festivaldeki filmleri izleyebilmeniz için nerede olduğunuzun hiçbir önemi yok. Çünkü filmler, herhangi bir şehrin bazı sinema salonlarında değil, internet bağlantısı olan her yerde takip edilebilecek, "online" bir özelliğe sahip. Bu yıl için 16 Şubat’a kadar www.MyFrenchFilmFestival.com adresinden şahane Fransız filmlerini (yerli sponsor sayesinde) ücretsiz ve Türkçe altyazılı olarak izleyebilirsiniz.

Geçtiğimiz yıl İstanbul Film Festivali’nde de gösterilen Eastern Boys/Doğulu Gençler eşcinsel temasıyla festival kapsamında yer alan uzun metraj filmlerden bir tanesi. Robin Campillo senarist ve yönetmenliğinde, Olivier Rabourdin, Kirill Emelyanov, Danil Vorobyev , Edea Darcque, Beka Markozashvili oyunculuklarıyla ortaya çıkan bu sanat eserini sizlere de tavsiye etmeyi görev biliyorum.

Filmin konusunu, kolaya kaçıp alıntılamak gerekirse;

Orta yaşlı, beyaz yakalı Daniel, Paris’te Kuzey İstasyonu’nda, genç göçmen Marek ile ertesi gün ucuza seks yapmak üzere anlaşır; genç adamdan zerre kadar şüphelenmez ve ona evinin adresini verir. Fakat ertesi gün Marek, Doğu Avrupalı çetesiyle birlikte Daniel’in bir rezidanstaki dayalı döşeli dairesini istila ediverir!” (iksv.org)

Film, kimin iyi kimin kötü olduğunu bolca sorgulamanıza neden olacak nitelikler barındırıyor. Öyle ki bütün bu sorgulamaları çok fazla aksiyon ve hatta diyalog olmadan yaptırıyor.

Göçmenlerin yaşam şartları, ne kendi ülkelerinde ne de sığındıkları ülkelerde aradıkları mutluluğa/huzura tam olarak kavuşamadıklarını çok da fazla konuşmadan gösteriyor. Filmin temasında yer alan Doğu Avrupalı gençlerin yaşamlarından öte eve gelen hizmetçi kadının yüzündeki mutsuz ifadeyi filmi durdurarak incelemenizi öneririm.

Seks işçiliği, insanların –özellikle gaylerin- sadece cinsellik amaçlı buluşmalardan gasp vb durumlarla karşılaşması, ekonomik olara güçlü olmanın gayler açısından –her zaman söylediğimiz gibi- gerçekten önemli olduğu gibi bir çok konuyu da sessiz sedasız izleyicilerin kafasına soru işareti olarak yerleştiriyor. Ülkemizde de birçok benzer hikayeyi yaşadığımızdan/duyduğumuzdan eminim.

Kısaca dün gece tv’de görüp twitter’dan yaptığım çağrıyı burada yinelemek istiyorum: Lütfen değerli zamanınızın çoğunu zırva Bu Tarz Benim’leri vb izleyerek çarçur etmek yerine, size eğlenceden ötesini sağlayacak bu değerli yapımlara zaman ayırın. Elbette zaman zaman boşa zaman harcamak hepimizin yaptığı bir şey; ama her zaman değil.


Filmi 16 Şubat'a kadar buradan izleyebilirsiniz. İyi seyirler…

8 yorum:

  1. Yazmak için geç kalmak bu hayattaki tek amacım olabilir galiba :( BTB olayında kesinlikle aynıyız tamamen zaman kaybı , film de güzele benziyor izleyeceğim teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledikten sonra da "gecikmeden" yorumlarını paylaşırsan sevinirz Liseli :) Şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  2. Zamanında izlemiştim bu filmi, tekrar izleyip hatırlamakta fayda var aslında ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film hakkında bir-iki cümle daha ayrıntılı fikirlerini beyan edip öyle gitseydin keşke ama neyse; "fayda var" demişsin ya, anladık biz onu :)

      Sil
  3. İzleyecek iyi filmler bulma konusunda hiç sıkıntı çekmedim ama izlediğim iyi filmleri tekrar tekrar izlerken yenileri bazen kaçırıyorum... Bu da kaçırmak üzere olduklarımdanmış... :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şimdiden iyi seyirler diliyorum sana :)

      Sil
    2. Konu orjinalliği itibariyle çok başarılıydı... Dün izledim... Gerçekten evlat edinmek mi maksat yoksa ilişkilerine mi devam edecekler diye düşünürken avukat kadının öyle olsa "medeni birliktelik" talep ederlerdi ifadesi üzerine hala kafa yoruyorum... :)

      Sil
    3. Ben yorumuna yanıt verinceye kadar sen izlemişsin bile. Utandım resmen :)

      Kafa kurcalamaya gelince; esasında aralarındaki sekse dayalı ilişki bir noktadan sonra bitmiş gibiydi. Ama erkek milleti bu tabi, her türlü güven olmaz :)

      Post-modern sanatın bu yönünü seviyorum ben de. Herşeyi, her haliyle sana anlatmıyor, neler olabileceği üzerine sen düşünüp duruyorsun. Böyle böyle bunamaktan kurtulacağız gibimsi.

      Yorumlar için teşekkürler, gene beklerim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...